Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 18 november 2010

The End

Hej allihopa! Nu har det råkat sig som så, att jag fått ett drömjobb. Eftersom mitt drömjobb innebär att jag jobbar för en specifik kosmetikfirma så känns det nu litet tassigt att skriva här om hel massa andra produkter. Därför säger jag nu farväl till er alla, det har varit superskoj! Ni som eventuellt vill höra mer om mig i fortsättningen, kan följa med infon om Åbos designår 2011, det kommer att dyka upp litet svenskspråkig bloggning där ala Badis :)

Tusen kramar från Badis & Batman! <3

Hei kaikki opossumit! Nyt on käynyt niin mukavasti, että allekirjoittanut on saanut unelmatyön. Unelmatyöni tapahtuu erään kosmetiikkafirman palkkalistoilla, joten minusta tuntuu hiukan että soutaisin ja huopaisin kaikkiin eri ilmansuuntiin, jos täällä jatkaisin kirjoittelua. Siksi jätän nyt kauneusbloggaamiselleni lämpimät hyvästit ja rutistan teitä kaikkia! Jos joku jääpi ikävöimään, niin kehoitan teitä seuraamaan Turun kaupungin vuoden 2011-kulttuurisivuja, sinne tulee ilmestymään minunkin jorinoitani.

Halit! <3 Badis & Batman

25 kommentarer:

Veronica sa...

Åååh- du kommer bli djupt saknad. Men jag kommer att hålla ögonen på dig på Facebook :-) Kram till dig och Batman

Tina (Beleza) sa...

Jag kommer sakna dina gunkinlägg otroligt mycket men det låter inte som att du kommer sakna bloggen med tanke på nya jobbet. Stort lycka till. Kram :)

Kerstin sa...

Stort grattis till nya jobbet!! Jag kommer dock att sakna dig väldigt mycket i sminkbloggosfären =( Hoppas att vi ses i andra sammanhang! Jag är himlans nyfiken på ditt nya jobb =)

Emelie sa...

Å vad roligt! Grattis till drömjobbet! Hoppas det är precis lika härligt som du tänkt dig :)

Syster Värst sa...

Grattis och lycka till!
Jag kommer dock att sakna din blogg...

Kajalpennan sa...

:( Vad jättekul med ditt drömjobb men så tråkigt för mig. Jag kommer få Badis- och Batmanabstinens.
Hojta om du skulle vilja grunkordbajsa lite, du kan få gästspela hos mig om du får abstinens =)

Ninni sa...

Åh! Stort grattis till dig och sorgligt för oss andra att du slutar blogga. Jag är supernyfiken på vilket företag det är, gissar at det är ett stort finskt företag? Åhh... kan du inte maila mig svaret på gåtan? Kramis från Ninni

Unknown sa...

onnea uuden työn johdosta! Vaikka onkin toisaalta harmi että lopetat bloggaamisen, mutta onhan se ymmärrettävää.

Ika sa...

Kommer att sakna din blogg, men önskar dej all lycka med nya drömjobbet! Inte varje dag man får ett sånt :) Puss å kram å grattis!

Josephine sa...

Vad kul med ditt nya jobb, stort lycka till! Kommer att sakna dig :)

Sonia sa...

Höh, jatka jostain muusta aiheesta blogaten? Tykkään sun kirjoitustyylistäs ni jaksaisin lukea kyllä muustakin kuin kosmetiikasta... kissoista? Et sä voi tolleen lähtee, epis.

Panda sa...

Onneksi olkoon uudesta työpaikasta, olet sen kyllä ansainnut <3 :).

Höööh näin kiva blogi lopetetaan, mutta ymmärrän kyllä. Sinua tulee kova ikävä, kaikkea hyvää elämällesi *halaus*.

Nyt tapahtuu jotain historiallista eli Panda kirjoittaa ruotsia *rumpujen pärinää* lycka till!

Nailtastic sa...

Jag kommer såklart sakna din blogg, men det är självklart fantastiskt roligt att du lagt vantarna på drömjobbet! Stort grattis!

husmodern sa...

Men nej! Eller självklart grattis, men vafan! Du är ju min bästa gunkbloggare, jag kommer sakna dina inlägg så himla mycket!!! Kan du inte blogga lite bara, i smyg.. eller iaf om företaget du ska jobba för?

Badbomben sa...

Tack alla raringar! Jag kommer också att sakna er alla!

Jag lovar att posta info åt er om Åbos kultursidor, där kommer jag att skriva på svenska. Och vem vet, kanske det dyker upp en allmän Badisblogg, inte om gunk då, utan nåt helt annat;) Är nån intresserad av att läsa nåt sånt istället?! Kram!

Kiitos kaikki murenat! Minunkin tulee teitä kaikkia ikävä. Turun kulttuurisivuilla tulen piakkoin kirjoittamaan hurriksi, mutta ehkä starttaan jonkin yleisfiilistelyblogin, ei kosmetiikasta vaan jostain ihan muusta;) Kiinnostaisiko ketään lukea, leikin tällaisella aatoksella? Halit!

SuperHotFemale sa...

Eikä!? Onnea uudelle työpaikalle!!! Ja kyllä, yleisfiilistelyblogi voisi olla kiva. Haleja myös sinulle ja Batmanille! :)

Kajalpennan sa...

En Batmanblogg!

Emma P sa...

Trist att du försvinner, men vad kul med jobbet. Stort grattis alltså!

Stiftprinsessan sa...

Ameh! NÄ!
*mutter*

Anonym sa...

Stooort grattis till jobbet! Låter alldeles fantastiskt. Synd att du slutar blogga men jag förstår ju varför. Lycka till! Jag kommer att hålla utkik efter dig i samband med kulturhuvudstadsåret.

Lillasyster sa...

Men... Men... Nee :( Men GRATTIS! Och lycka till. Du är SÅ välkommen tillbaka (:

Sanni sa...

Myöhästyneet onnittelut tältäkin suunnalta uuden työpaikan johdosta! Vähänkö olen ehkä utelias että mikäs onnekas firma sinut nappasi. :) Mutta ymmärrän toki ettei sitä täällä blogissa voi kertoa.

Onnea jatkoon ja toivottavasti kuulemme sinusta vielä!

<3

Basteth sa...

Men guuuud, har jag inte varit här på en månad???? Gud, jag har verkligen lagt av mitt surfande (bra för lpånboken är det dock). Så himla roligt att du fått drömjobet! Håller koll på dig annorstädes.;)

MouMou sa...

Hyvää jatkoa ja ihanaa joulua!:)

Sanna sa...

Kikar in och säger hoppas att du mår toppen och trivs med ditt nya jobb!
Du är saknad!
<3