Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 8 maj 2010

Purity undrar: dyraste skönhetsprodukten? Purity miettivi: Kallein kauneustuote?



MACoholic-sötnosen Purity skrev och frågade om sina och läsarnas dyraste produkter i skönhetsväg. Tänkte jag kunde haka på såhär på morgonkaffekvisten före jobbfarandet:) Jag använder och äger själv produkter från väldigt olika prisklasser, alltifrån superbilliga marketprylar till snofs-selektiva märken.

MACoholisti-söpöläinen Purity kirjoitti omista tyyriyksistään ja kyseli samalla lukijoidensa kalleimmista kauneustuotteista. Ajattelin että voisin hypätä kelkkaan näin aamukahvikupposen äärellä ennen töihin menoa:) Omistan ja käytän hirmu erihintaisia tuotteita, on luksuöösimpää selektiivistä kempparikamaa ja on myös Laihialan penninvenyttäjän markettipuolen parhaimmistoa.

En alldeles egen story är parfymerna, har många och älskar dem alla, i samlingen bor bl.a Marc Jacobs Daisy Bloom, Dior J'adore, Versaces Bright Crystal, olika Kenzo-dofter, J.P Gaultiers Fragile...the list goes on. I hudvårdsväg tror jag nästan att Matis' ögon- och läppmask tar priset, köpte den hos en kosmetolog för typ 40 euro/400 swedish pix. Den är riktigt trevlig men inte vet jag om jag i fortsättningen slänger så många evrosar på den. Estée Lauders ansiktsrengöring köpte jag för kanske 160-170 SEK från Silja Line, ett alldeles hyfsat pris för en dryg och bra produkt.





Parfyymit ovat oma lukuisa lukunsa, hyllystä löytyy niin Marc Jacobsin Daisy Bloomia kuin JPG:tä, Kenzoa, Bright Crystalia Versacelta, Diorin J'adorea ja lista sen kuin jatkuu. Ihonhoitotuotteista tyyrein lienee Matiksen silmänympärys- ja huulinaamio josta pulitin kosmetologikäynnillä noin neljäkymppiä. Kyseessä on hyvä tuote mutta en tiedä raaskinko jatkossa lunastaa tätä. Estée Lauderin riittoisan ja hyvän naamaputsarin ostin siljan paatilta hintaan 17 euroa ja se tuntuu aivan järkevältä summalta.



I sminkväg tror jag att det är följande trio som kostat mig mest: Christian Dior Gloss show spectacular sparkling lip glosset i nyansen 755 Rebecca Red (en härlig fuchsiablingbling som nog är för dyr för min plånbok i fortsättningen), BareMinerals-face primern som jag Åhlénshamstrade för jag en gud-jag-vet-inte-hur-stor summa och den alldeles nyss tax free-hamstrade Estée Lauders Nutritious Vita-Mineral Makeup spf 10. (Nu vet ni den andra produkten jag båthamstrade) Gud jag är redan helt beroende av denna! Så in i släng-dig-i-väggen-bra foundation! Den här kommer jag defintivt att fortsätta köpa: bra täckning, fin finish, lättjobbad, perfekt.

Just det, neuLash är ju dyrt det med men det har jag fått prova för recensionsändamål så den har inte kostat mig personligen 800 SEK för provsamplen på 3ml.



Meikkipuolelta arvelisin seuraavan troikan olleen minulle se tyyrein: Christian Dior Gloss show spectacular sparkling lip gloss, sävynä ihana fuchsiablingbling 755 Rebecca Red. Kaunis mutta jatkossa kyllä liian tyyris minulle. Baremineralsin kasvoprimeri oli poskettoman hintava ainakin Åhlénsilla, josta sen taannoin hamstrasin. Äskettäisen taxfreehehkutukseni toinen osapuoli taas on Estée Lauderin Nutritious Vita-Mineral Makeup spf 10, aivan kertakaikkisen ihana meikkivoide joka levittyy hyvin ja jonka peittävyys on sopiva. Olen jo riippuvainen tästä, überihkutuote, kertakaikkiaan!

Ai niin ja tyyris ripsiseerumi neuLash. Tämä on kuitenkin blogin kautta saatu sample joten se 3ml seeruminäyte ei maksanut minulle henk.koht kahdeksaa kymppiä.

(Bilderna från fröken Purity och herr Google, Kuvasto Purity-neidiltä ja Google-herralta)

p.s. Tack för alla era svar hittills på Vilka är ni-inlägget nedan! Ni som inte ännu svarat, gören Sie det Nu, bitte!;)
p.s. Kiitos kaikille teille jotka jo olette vastanneet allaolevaan Keitä te olette-uteluun! Te, jotka ette vielä ole antaneet kynän sauhuta siinä kohtaa, tehkäähän se oitis, kiitos!;)

Inga kommentarer: