Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

måndag 11 oktober 2010

Mina Nagellack: videobloggning!

Här* får ni världens råddigaste videoblogg starring Badis & Batman. Som ni väl torde se och höra, är det verkligen "take one"-vi snackar här, det är ganska mörkt men stämningen torde vara ljus :) Nu är det endast svenska som gäller, förutom några ord ugriska jag snackar med Batman (han är tvåspråkig, jag brukar tala finska med honom).
Det blir ett litet hopp i nåt skede mellan OPI och Diego Dalla Palma då jag talar om jobbintervjulack, visade t.ex. Pink before you leap men det klipptes av och så fortsätter jag om hur jag ändå fick ett höstjobb som språgranskare nyligen även om jag, förbarme mig, hade mörkblått shimmerlack på intervjun.

* Min playlist vill inte sätta videona i rätt ordning hur jag än försöker så ni får mest ut av vidsen om ni själva playlistar dem i ordningen MVI-8437-8445. Alltså under rubriken uploads.



Tällä kertaa ruotsinkielinen videoblogi* (pari sanaa suomea vaihdan Batmanin kanssa) mutta ensi kerralla tulee sitten suomenkielinen veelogi. Voi tästä silti ugrikin saada jotain irti, jollei muuta niin voi nähdä hiukan lakkakokoelmani lapsosia ja nähdä miten aamusekaisin olen kun kofeiini ei vielä ole vaikuttanut aivan varpaisiin saakka ;D Ja Batman siis tekee kyseisessä indieleffassa cameoroolin!


*Uploads-kohdassa videot MVI-8437-8445

8 kommentarer:

Efwa sa...

Jaaaa, vad trevligt att höra din röst och se hur du har det hemma med gunket!!!

Pussa Batman från mig.

Ninni sa...

Haha, vad du är gullig! Tack för titten!

Emma P sa...

Kul att se din samling, många fina lack du har:)

Karin sa...

Awww, du påminner mig om min mormor *Sakna*

Kul att se din samling! Men du får allt bli en lite flitigare kund hos Nailmail! ;)

Badbomben sa...

Efwa: Jag pussade Batman från dig :¤, tack!

Ninni: <3 Hihi, tack!

Emma P: Kul att du gillade!:)

Karin: ;) Meningen är att haka på Nubar den här månaden!

Kajalpennan sa...

(såg din vblog igår men precis i sluttampen klappade min dator igen och NU har jag fått ordning på den igen. Här kommer det jag tänkte skriva helt random och antagligen sjukt osammanhängande)

Aww vad mysigt. Min första tanke var Lilla My :) min barndoms finlandssvenska röst. Min andra tanke; du är skyldig mig en Firenotd vilket du även så snällt påpekade.
Tänkte att jag kanske skulle skicka ett foto på innehållet i Albins bajsblöja någon dag... men nej jag hoppas nog det trots allt :)
Batman är ju bara för go, sicken nyfiken i en strut!

Sista tanken vilken nog är den bästa var "men ååå Baaaadis, jag skulle ju lacka om naglarna medan Albin sov inte fastnad vid någon vblog!"

Veronica sa...

Åh vad roligt att höra din röst, eller ja inte roligt på det sättet ;-) Du har en väldigt bra speakerröst iallafall- jag älskar den finlandssvenska dialekten eftersom min farfar är finlandssvensk.
Kul också att sitta med och se din lacksamling. Jag funderat på att göra ett videoinlägg (oj Death tar-*asg*) men det blir nog mest 'ööhm eeeeh hmmm' kram på dig

Badbomben sa...

Kohlis: :D Jag har ren en egen sandkackare här hemma! Mumindalens Lilla My och Sand-Stinky! Kul att du gillade, kivakiva!:)

Veronica: :D Tack gumman! Snälla, gör en v-log! Älskar såna! Jag menar, jag satte ju inte ribban direkt högt med den här svamlingsodyssén...:D