Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 8 oktober 2010

The (C)Lash of the Titans: Lilash vs Lashmantra


En sömnig, nattsvart sajmensäl recenserar fransserum. Yönmusta Uni-kuutti arvioi ripsiseerumituubeja.

Nu, plus och minus-duellen med Lilash och Lashmantra. Vem kammar hem potten? Lilash, den snuskdyra tuben, eller naturliga, mer marginella Lashmantra? Lilash har jag fått som en bloggtester medan Lashmantra är den som jag skaffat själv.

Lilash, addition och subtraktion:

-Lätt att applicera.
+ Snygg och stilren förpackning.
+ Funkade till att börja med riktigt, riktigt, riktigt bra. Verkade då bli en storfavorit.


Lilash-resultat/tulokset.

-Priset är högt. (Priset verkar variera men på hemsidan är priset saftiga knappa 140 dollar)
-Jag kände i nåt skede en lätt irritation vid appliceringen vid fransraden.
- Jag kan inte hundraprocent säkert säga om det berodde på Lilash, men i nåt skede då jag använt produkten i kanske tre månader, märkte jag att en del fransar förkortats/fnasats och blivit sköra. Jag har aldrig upplevt sånt tidigare, jag använder heller ingen fransböjare eller lösögonfrallor så jag vet inte riktigt om det kan vara frågan om friktion heller? Svårt att avgöra om det berodde på Lilash, men jag slutade så småningom kuren. Jag skulle verkligen själv också vilja veta, eftersom den här incidenten borträknad var/är Lilash den som till att börja med gjorde mina fransar megaüberlånga.

Lashmantra, plus och minus:

+ Naturligheten
+ hyfsad mängd produkt för en hyfsad summa (ca 40 dollar). Mycket förmånligare än Lilash, neuLash, revitalash och alla de andra high-end-serumen.
+efter att ha lärt mig använda fingrarna som appliceringsmojänger istället för den skilda tubpenseln har jag fått mer grepp och nytta av produkten.
+Fungerar riktigt okej, ingen superodlare men gör fransarna kryare, mer glansiga och fylliga.
+kommer i en gullig jutsäcksbag

- Superwow-effekten saknas
- De utlovade, mörkare fransarna dyker inte upp, även om den annars gör väl vad den lovar.

Slutsats: om jag skulle bes om att tipsa en pelle franslös om en funkande fransprodukt så skulle jag nog be honom/henne att checka Lashmantra. Lilash hade många bra sidor men det där med de mittiallt upp-poppande fransbesvären kändes creepy. neuLash var också en riktigt fungerande produkt, om än dyrare än Lashmantra.



Noniin, nyt on ripsititaanien taistelun aika. Kumpi voittaa; tyyris, selektiivinen Lilash, vai luonnonmukainen, pienimarkkinaisempi Lashmantra? Lilashista olen saanut blogitesterin, Lashmantran olen hamstrannut itse.

Ensin plussaillaan ja miinustellaan tapaus Lilash:

+ Helppo levittää
+Tyylikäs, eleetön pakkaus
+ Toimi ensi alkuun todella, todella, todella hyvin.

-Korkea hinta (vaihtelee, mutta Lilashin kotisivuilla hinta on miltei 140 dollaria).
-Lievä ärsytysmomentti ripsirajaan laitettaessa, pientä kutinaa ja polttelua.
-En osaa satavarmasti sanoa, johtuivatko taannoiset ripsiongelmani Lilash-kuurista, mutta eniveis, noin kolmen kuukauden käytön jälkeen huomasin ripsilaadussani muutoksen kehnompaan - jotkin ripset olivat katkeilleet ja tulleet heikommiksi. En ole löytänyt tai keksinyt tälle mitään järkevää syytä, en esimerkiksi taivuta/kiharra ripsiäni enkä ole irtoripsien ystävä. Lopetinkin jossain vaiheessa Lilash-kuurin. Silti haluaisin varmuuden siitä, mistä tämä räpsykriisi johtui, koska ilman tätä tapahtumaa Lilash toimi kaikista tehokkaimmin ripsiin.


Lashmantra-tulokset/resultat.

Sitten katsotaan tapaus Lashmantra:

+Luonnollisuus
+ Järkevä (noin 40 dollarin) hinta; iso pakkauskoko. Lilashia, Revitalashia, neuLashia ja muita selektiivisiä serkkujaan paljon huokeampi.
+sormilla levitettäessä toimivampi kuin mukana tulevalla pensseliapplikaattorilla levitellen ja revitellen.
+tulee söpössä juuttipussukassa
+toimii; ei ole superkasvattaja mutta tekee ripsistä selkeästi terveemmän ja reippaamman oloiset.

- Oooh-efekti jää uupumaan
-Myyntipuhe myös tummemmista ripsistä jää puhetasolle, vaikka muuten toimiikin kuten lupaa.

Summa summarum: mikäli minulta kysytään, kannattaa ehdottomasti tsekata Lashmantra ennenkuin lähtee kokeilemaan supertyyriitä tuubeja. Lilashilla oli huippuhetkensä, mutta tuo ripsikriisi oli minulle turn-off. neuLash oli myös oikein toimiva tuote, vaikkakin Lashmantraa hintavampi.

2 kommentarer:

Emma P sa...

Intressant! Du har verkligen koll på fransserum nu... Och söt batman är:)

Badbomben sa...

Jag är en fransserumista, Batman har en filosofie magister-examen i ämnet hurjävlasötfårmanegentligenvara. ;D