Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 10 oktober 2010

NomnomnomNOTD: CND Chocolate Milk



Mmm..marabou! Jag har fått några CND-lack hem för testning. Fd Creative-flaskorna har transformerats till mer strömlinjade, snygga buteljer. Jag har en en del av just den gamla Creativeflaskmodellen men först nu testar jag de här andra generationens CND:n. Först ut är en oboyig creme-historia som jag är helt kär i. Det här är det mest lättlackade lacket jag nånsin provat, och jag har provat många. Hållbarheten är bra och nyansen skiftar i en himla mysgosig cappuccino-marabou-blandning. Om man gillar sina krämiga bruna och inte tycker att det skiftar för mycket i babybajs(!) ;D så ska man checka in den här. Loves it!






Nomnomnom, Marabou! Olen saanut testattavakseni hiukan CND-lakkoja. Minulla on aiemmasta jokunen entinen Creative-puteli mutta näitä seuraavan sukupolven, linjakkaita CND-lakkoja neitsyttestaan vasta nyt. Eka pullo uunista ulos on Chocolate Milk, täyteläinen, huippuhyvin levittyvä keskikaakaonruskea cremelakka. Tämä on kyllä parhaiten levittyvä lakka ikinä. Pysyvyys on miltei paavoväyrysmäistä ja sävy on ihanan makea marabou, ei niinkään fazer vaan nimenomaan germaanisuklaisempi cappuccinohko ihanuus. Mikäli ei pidä cremeruskeita liian vauvanvaippamaisina niin tämä on ehdottomasti tutustumisen arvoinen, Ich liebe!




7 kommentarer:

Kerstin sa...

Häftig höstfärg!

Badbomben sa...

Kerstin: Tack!:) Jag tycker om den jag med.

Sminkan sa...

Kanske inte så mycket choklad som tegel? Eller rost? Nej, tegel tycker jag verkar närmast utifrån bilderna.

Torkar det bra? Alla mina creative har världens segaste torktid...

Kajalpennan sa...

Du har en liten award att hämta borta hos mig

Badbomben sa...

Sminkan: Den här torkade bra! Kameran vill förvränga den till mer tegel än vad det är IRL, den är indre rödbrun och mer chokogräddbrun i verkligheten Jag snackar litet mer om lacket i dagens vlogg:)

Kohlis: GUMMAN! <3 Tack!

Veronica sa...

CND gör världens bästa baslack och snabbtorksdroppgrejs :-)

Badbomben sa...

Pulppis: Bra att veta! Jag testade själv igår ett effekt-topcoat som jag verkligen diggade:)