Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 18 februari 2010

Badis is craving: Lashmantra


Jag har länge följt med diskussionerna kring olika serum och preparat som lär ska göra fransarna till vindmöllor (tänk: Rouaas svepande fjärilar till fransyskor). De flesta, som Latisse, Lilash och Revitalash verkar nog oftast fungera men de är a) svindüra b) rapporterade att ibland ha skumma bieffekter, en del har åtminstone tidigare innehållit kemikalier som oftast använts på personer som lider av glaukom...låter litet väl hardcore både för min ögonhälsa och plånbok.

I varje fall har jag nu fått ögonen upp för en produkt, Lashmantra, som är både avsevärt mycket förmånligare (ca 40 dollar), naturligare (består av all slags oljor, bland dem arganolja som nu är så på tapeten) och dessutom veganvänlig. Gunket lär få ens fransar att bli både längre, tjockare och litet mörkare, låter ju super! Har själv ganska långa och helt ok mulliga fransar men litet extra oomph i nyansen skulle jag som rödhätta inte tacka nej till, dessutom lider ju en dylik sminkofils fransar av all puts, gunkning lösögonfrallor och friktion. Nån som testat Lashmantra eller som vågat sig på nåt annat franspreparat?

4 kommentarer:

Veronica sa...

Jag har använt mig av Talikas fransserum i en månad eller så nu- den oljebaserade, inte gelen. Än så länge har jag inget att klaga på, mina fransar verkar må bättre men jag vet inte hurpass cruelty-free den är faktiskt...

badbomben sa...

Veronica: Talika är helt cruelty free:) Tycker du att Talika gör nån skillnad på fransarnas färg? Den har jag också varit sugen på, faktiskt!

Veronica sa...

Badis: Mja, jag har inte märkt någon dramatisk förändrig förutom att fransarna verkar må bättre. Färgskillnaden jag kan se är att fransarna är mörkare runt roten igen. Jag har mörka fransar naturligt men de har sett lite 'dassiga' ut just vid roten. Men nu är de mörka helt igenom men det kan bero på den oljiga 'salvan'. Och bra att den var cruelty free :-)

badbomben sa...

Ok, tack för infon! Låter ju som en bra produkt det där!