Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 28 februari 2010

Badis har de två senaste dygnen talat norska i sanitetsbudoarens vita porslinslur :P.



Jag har varit oerhört äcklig och ofräsch de senaste 48 timmarna. Jag har nämligen haft värsta maginfluensan nånsin, ni vet av den sorten då tarmen ropar hosianna och hard rock hallelujah samtidigt som febern stiger, halsen är sträv som en ökenkaktus och hela kroppen är mörbultad av allt kräkande och hulkande? Har i praktiken bott på toaletten och gått ner en hel del kilon bara på några dagar, vete f*n vilken senvintersalmonella som bosatt sig i min kroppshydda.

Men vet ni vad. Nu är jag på bättringsvägen! Vet ni hur jag märkte det? Jag fick krafter att snappa en Magic Mushroom från mitt nyss ankomna Lush-paket, kastade den i badet och lät den psykedeliska trollsvampen (eller foten av den) hjälpa min arma kropp att lugna ner sig efter bukens tredje världskrig. Den doftar så himla gött! Sockrigt men ändå inte lika candyflossigt som rock star eller candy cane men nog vaniljigt och bärparfymigt. Den och nyaste Lush Times-zinen hjälpte mig till detta livet, det slår jag vad om.



p.s. Svenska gunkoholics: Om ni är på väg till Finland i nåt skede, checka klädbutikskedjan Seppälä. Deras sminkhyllor blir bara bättre och bättre. Ofta hittar man billigt och bra gunk och dessutom litet roliga märken som inte finns annanstans i landet. Före min magsäckstömning ägde rum hann jag handla litet gunk hos Seppälä, det blev en ögonbrynspenna och mineralfoundation från Wet n' Wild (blir skoj att jämföra med den nästan tio gånger dyrare Id BareEscentuals), en Montagne Jeunesse mask och en Anatomicals-bodyskrubb. Yey för kuliga Anatomicals & Seppälä!

10 kommentarer:

Ika sa...

Men usch och fy för "magafari"!!! Vilken tur dock att du är på bättringsvägen. *kram*

Ika sa...

Jo just ja, de där Anatomicals måste ju vara nya. Har inte sett dem på mitt Seppälä. Måste gå dit snart och se om de kommit hit. Produkterna såg ju bara för härliga ut! :)

Veronica sa...

Åhnej- krya på dig! Kram

Kerstin sa...

Stackars dig som varit magsjuk, det är det värsta =( Tur att du precis fick din magiska svamp!

basteth sa...

Åh, krya på dig! Hoppas du mår bättre nu! Magsjuka är det värsta verkligen.

badbomben sa...

Ika: <3 tack! Raka vägen till Seppälädisken och snoka! Himla skojiga produkter!

Veronica: Tack, nu är jag ren frisk och kry, kramar!:)

Kerstin: Tack ska du ha, svampen gjorde gött!:)

Basteth: Tack snälla, svampen och Batman hjälpte ;)

Sminkan sa...

Oj, har jag missat din comeback? Välkommen åter! Sötaste missen i listen också, heter han Batman? verkligen bedårande! Min lillsnutta kunde heta Batgirl med tanke på öronen...

Trist att du varit dålig. Hoppas du blivit bättre nu.

Kram på dig!

badbomben sa...

Sminkan: Oj vad roligt att se din signatur! Hälsa "batgirl" från Batman!:)

Anonym sa...

Usch då, stackarn! Hoppas magbobban givit med sig vid det här laget.

Jag måste nog bege mig till Seppälä å det snaraste!

Badbomben sa...

KK: Omedelbums med kulturtanten till Seppis!:) Kram!