Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

onsdag 10 mars 2010

Skrubba rubbet: Rub Rub Rub!


Phew, kom just hem från Sverigebåten. (Eller kallar ni den för Finlandsfärjan eller nåt annat pittoreskt, hmm?) Min hårige son, Batman, kom med hem hit till Gothenburg. Han morrade litet i hytten då han hörde att en stor hund gläfsade i korridoren, annars var han nöjd och kurrande under färden. Han förstod sig till och med på min mcgyver-katt-toalett-lösning med sand och tidningspapper <3 Duktigt arkeologiserade han i sin portabla bajamaja.

I varje fall så är man alltid litet trött då man reser med ett djur, i synnerhet om man reser ensam med en 6,4 kilos hullig hankatt som reser i en tung plastkittybag och har dessutom två andra bags att kånka på. Min arm skakade så sjutton av ansträngningen då jag väl kom in i hytten igår kväll. Då var jag så sabla lycklig att jag hade en pikiliten provburk med Rub Rub Rub från Lush. Jag klev in i hyttduschen och sandpapprade hela min kroppshydda med det mynthonfräscha, blåa gunket. Bästa skrubben jag nånsin provat. Doften är smått androgyn av citruslime, blommor och arktis, riktigt fräsch; skrubben river till som en flock lodjur, myyys! Rekommenderar skarpt!

p.s. Jag kan tydligen inte skriva normala recensioner. Jag flummar alltid förbi rubriken.

6 kommentarer:

Skor och maskara sa...

My god, mina båda pälsänglar vägar nog lika mycket tillsammans som Batman gör själv.. Men så är de ena anorektiska siameser också.. Skrubben låter ljuvlig, själv älskar jag för tillfället min chocolovers-skrubb från Aqualina. MUMS!

Ninni sa...

Hihi, var inne i parfymeriet och hälsade på gulliga Inthemake i helgen och hon berättade att du bor här och att du saknade din katt så det var ju bra att du fick hit honom. Välkommen till Juttelaborj förresten!

Kerstin sa...

Vad mysigt att du har med dig Batman! Skrubben låter inte heller dum =)

Kajalpennan sa...

Vi gillar dina recensioner

Sminkan sa...

Ojsan hoppsan... Batman är en rejäl gosse... Min Edit väger inte ens tre kilo. Siri är stor dock. Hon väger nog nästan 4 nu.

Ja, låter skönt med lite skrubb i duschen efter en sådan pers. Har du flyttat helt till Sverige alltså? Inte illa! Vem vet, då kanske vi ses en dag!

badbomben sa...

S&M: (kunde inte låta bli;)Ja Batman är en bastant kille, inte tjock men stor!:D Hälsa pälsänglarna!

Ninni: Vad gulligt och tack! Bor du också i Juttelabörj?

Kerstin: nej skrubben är def. inte dum, en trevlig skrubb:) Batman är så mysg att ha med;D

Kohlis: <3 :¤

Sminkan: Edit & Siri! <3 Batu är nog en tungviktare i jämf. med Pepe & Pipsa (mammas och pappas kissor) men ibland ser Pepe ändå större ut då Batu har kort silkespäls och Pepe är en randig ludiskuffare. Jag är nog bara tillfällig sveamammabo men vi ville ha Batman med, hoppas ändå vi skulle hinna ses, skulle vara superduper:)