Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 26 mars 2010

Munväder om mina hudvårdsrutiner


Det är ganska länge sen jag senast redogjorde för mina hudvårdsrutiner så nu är det dags att stå till svars för de produkter jag oftast grabbar efter då jag tvättar och vårdar nyllet.

Min hud är en typisk, nordisk blandhy. Inte direkt känslig men eftersom jag är en sån "kalkkilaivan kapteeni" (aka blekfis) så syns rodnader lätt på kinderna. Jag har alldeles pyttelitet aningens pikilitet tendenser till couperosa men det är sporadiskt och inte så nämnvärt. Jag "blommar" inte så mycket men min näsa envisas med komedoner och min hy blir lätt blank. Jag anser inte att jag lider av problemhy, jag klarar mig bra med det skinn jag förärats men ibland får jag tampas med att behålla fuktbalansen optimal utan att täppa till porerna och få ett blankt ansikte.



Jag varierar mellan olika rengöringsprodukter men min absoluta favorit för tillfället är Estée Lauders Perfectly Clean Splash Away Foaming Cleanser. Den är superdryg, doftar svagt av nåt mysigt och gött, lämpar sig extra bra för min kombinationshy och kommer i den klassiskt, damiga blåguldiga tuben. Denna kommer jag definitivt att fortsätta köpa. Min mamma blev också superförtjust i denna gunkis.



Som ansiktsskrubb kör jag apotekets unisexiga och förmånliga Demons & Angels Djuprengörande scrub, även om jag inte tillhör målgruppen "tjejer och killar 13-22 år". En riktigt bra basprodukt, gillar designen och själva produkten. Då min hy flörtar med The Greasy Side så kör jag också seriens Djuprengörande Gelcream.

Som nattkräm använder jag Green People Fruitful Nights som jag tidigare recenserat här tillsammans med GP:s Vitamin Fix som jag växlar med då hyn flörtar med The Dry Side.



Som ögonkräm använder jag L300 Anti age cream och ibland unnar jag ögonhyn en omgång av Matis' ögon- och läppmask.



Mina ansiktsmasker varierar men de är oftast ifrån antingen Montagne Jeunesse eller Apivita. Alla produkter både från MJ & Apivita har varit mer än trevliga bekantskaper.



Ansiktsvattnet är jag ibland litet slarvig med men gamla goda Pirkka har ett alkoholfritt vatten med rosenvibbar som jag gillar. Jag ogillar nästan alla ögonmakeupremovers så jag använder ofta Estée Lauders splash away även till det...dock har jag alltid Vivals removerlappar i skåpet så jag får bort även sotarmurreögon.

Vad är era hudvårdsrutiner för tillfället?

(bilderna googlade)

Inga kommentarer: