Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 29 januari 2009

Funderingar



Sitter här och funderar på hur jag ska göra med min gunkblogg. Jag tycker om att skriva om hololack, jasmindoftande badbomber och sockersött badsalt men just nu har jag helt enkelt inte tillräckligt med tid för att hålla bloggen så levande som jag skulle vilja. Har själv alltid tyckt bäst om de beautybloggar där skribenten orkar och hinner satsa ofta och mycket på innehållet men ekvationen jobb plus studier = för lite fritid för att häcka och NOTD:a. Jag vill ju själv hinna bubbelbada emellan verserna också;)

Samtidigt tycker jag som sagt att det här en überrolig hobby men jag lider en smula då jag känner att jag inte uppdaterar bloggen tillräckligt ofta och att jag dessutom inte svarar lika fort på era rara kommentarer. Är väl litet av en antingen-eller-gunkerska vad som gäller att blogga: tycker att det är allra roligast då man faktiskt hinner satsa på vad man skriver om.

Äsch vilket dilemma, ack dessa i-landsproblem! Nå, om jag känner mig tvungen att ta en längre bloggpaus eller lägga ner bloggen så får ni ännu mer spamkommentarer av mig i era bloggar. Tycker jag nästan nu måste välja om jag själv konsumerar era alla fina inlägg eller själv producerar och knappt hinner med Sminkans temaveckor, Bjootis smink-kavalkader, RQ:s sensuella ekohudvårdsporr, Sannas NOTD:s, Inthemakes gothsynorgan och Bettielis konstnärliga pastellsminkningar.

Hmm, har dock inte bestmt mig slutgiltigt men funderingsluvan är över hörselorganen så vi får se! Kram på er alla!

p.s. Har en sprillans ny MAC KangaRouge på min budoarbyrå, det ni!:D

15 kommentarer:

Lina sa...

Oh en Kangarouge, är småsugen på sen sådan men ja.....Sen är det ju frågan om den finns kvar någonstans också!

Anonym sa...

Nej! Sluta inte, det skulle vara så himla tråkigt.

okej, nu var jag lite egoistisk, men jag tycker ju om din blogg så mycket. men självklart är det så att du ska göra det som känns bäst för dig, man måste känna att man har tid för annat också, stanna upp och lukta på blommorna osv... :)

Anonym sa...

Bättre att uppdatera sällan än inte alls!

Anonym sa...

åh nej inte sluta!!!! jag är också inne i en period av bloggpassivitet och uppdaterar inte så ofta heller, än heller svarar på kommentarerna fast jag så gärna önskade att jag hade mer tid men ibland kommer det saker emmellan helt enkelt. lova lova att inte sluta!!! skriver som mimmi, bättre sällan än inget alls. skulle ju sakna dig så! kram

Bella sa...

Äh, ta't lugnt, blogga så ofta du vill och orkar, annars blir det bara krystat och ett måste känns aldrig bra. Det är som träning =PCMen du, jag måste fråga, hur har du gjort bloggdesignen? Så vill jag också ha!

Marie sa...

I och med det fantastiska bloglovin' så kommer din blogg inte att glömmas bort, hur sällan du än uppdaterar. Så ha inte dåligt samvete, skriv inte för att du måste utan skriv när du får lust och tid. Då kommer jag att finnas här och läsa på en gång!

Chaosophia sa...

Håller med föregående talare, och känner igen mig så väl i det du skriver för jag är minsann inne i en sådan där period också då jag bara funderar på vad jag egentligen vill göra av bloggen och om huruvida det egentligen är värt att känna sig stressad över en blogg öht då man känner att man inte riktigt har tid eller inspiration till att skriva. Men.. bättre något sporadiskt inlägg än inget alls! Jag skulle då definitivt sakna dig ska du veta!

Anonym sa...

Ahh men du, ta det lugnt, det måste man ibland för att få tillbaka orken. Jag skulle ju sakna min goth-väninna nått kopiöst om du la ner bloggen...stoooor döskallekram ;)

Anonym sa...

Jag diggar din blogg stenhårt (hårt som Satyricon, det är hårt det ;D). Så jag hoppas naturligtvis att du fortsätter, trots att du inte uppdaterar så ofta. Kvalitet är bättre än kvantitet. :)

KRAM

Anonym sa...

Man får lov att ta sig en bloggpaus när helst man önskar, jag lovar - suget kommer åter :) Kram på dej!

husmodern sa...

Ånej, ånej, ånej! Jag älskar din blogg, det finns ingen som svänger så fint med orden som du!
Uppdatera hur ofta och sällan som känns bra, men please please please ta inte bort den!!! (du kände inte alls av skuldmissilen nu va? :)

Anonym sa...

Stämmer in i kören av "Åneej,sluta inte!" Som finlandssvensk gunkfantast vill jag inte för allt i världen bli av med din ljuvliga blogg, den enda vettiga finlandssvenska skönhetsbloggen som finns! Dra ned på skrivandet kan man alltid göra, men snälla - fortsätt slänga in ett och annat badbombstips då och då, så jag har något att gå efter när jag gör mina Lush-resor till Hfors...;)

Kerstin sa...

Hoppas du vill fortsätta! Jag gillar din blogg o tycker inte alls att det gör något om du inte hinner uppdatera ofta. (Jag har precis börjat blogga, och därmed insett hur mkt tid det tar.) Många kollar säkert (liksom jag) igenom länklistan på pret-ty, och då missar man ju ingen även om inte allt är nytt!

Dessutom är ju varje blogg unik! Ingen annan än du skriver tex "Fy farao Akhenaten" och sånt underfundigt nörderiskoj =)

CrazyNails sa...

Pausa och känn efter. Jag kommer allt kika in då och då:)

Anonym sa...

Nääääää!!! Lämna oss inte! Jag har hellre en sporadisk-Badis än ingen Badis alls! Vi sviker dig inte!