Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 24 januari 2009

Snöstorm



Det blev inte riktigt som jag tänkte mig men ändå litet köldnypet och frostigt, hoppas jag. Tänkte att jag måste hinna haka på en av Rouaas & Sminkans väderfenomen! Här i Finland är det iaf kallt som i en snögubbes r...öhöm, ja, ni vet, *brrr*!

Sminkningen är gjord med hjälp av:

dessa grejs till hyn: Shiseido the make up, Dream matte mousse concealer och MAC mineralize skinfinish. Litet rouge från Viva la Divas rosa palett och highlighting med Meow Cosmetics glowpuder.

Ögonen fixade jag med: Galna mängder av Lily Lolo Angelic litet här och var, UK beauty glitter eyeliner, Grey glitter brilliants som ögonbrynsaccessoar ovanpå Lumene Blond och mascara även den från Lumene.

Läppstiftet ville jag först ha überljust men jag såg inte klok ut med anemiska läppar till vitskimriga ögonlock så jag tänkte dra till med rödvinsrött med H&M Glitter lipstick. Glittret är väldigt sporadiskt och stiftet i sig är matt, vilket jag tycker passar till snöyran.

14 kommentarer:

Sminkan sa...

Jättefin isprinsesselook!

Anonym sa...

Galet snyggt!!!!!

Anonym sa...

Det där var ju tjusigt:) kram

Chaosophia sa...

Faaan vad du är snygg! :o Galet! Har du förresten gjort något med din hy? Den ser extra strålande ut!

Kajalpennan sa...

*hum* konstigt nog skulle jag gärna byta med dig även om jag avskyr kyla. Här pissar det ner. Känns mer som oktober än januari och att jag blev blåst på en vår/sommar *blä*

marinamake sa...

Passar dig som handen i handsken! Ursnyggt! Du ser fräsch ut!

Anonym sa...

Det ser definitivt snöigt ut! Lite som en snöängel tycker jag:) Snyggt!

Bitte sa...

Skitläckert. Den känns frostig och härligt. Lite som snökristaller.

Badbomben sa...

Sminkan: Tack, roligt att du tycker det!:)

Linda: Åh, tack snällis!

Malin: Vad snällt, tack!

Chaosophia: Oj vad jag känne rmig läcker nu, hihi, tack sötisen! Jag har puderdosat mig med en glow-grej, vad heter den igen, nåt sådär JLo-glowigt i varje fall från Meow cosmetics, kanske det som gör det?

Kohlisen: Ja, absolut hellre kallt än slaskruskigt! Idag har det nog blivit litet mer åt det hållet men snön ligger kvar:)

MM: Tack rara!:) Jag var först litet osäker på mejken så bra om proffs som du gillar den!

Emma P: Snöängel låter bra! Angelic, tacktack!:D

SJ: Vad bra, tack! Snäll är du!

Anonym sa...

Så söt du e:)

Badbomben sa...

Ruby shy: Aww, kramistack!

Anonym sa...

Sicket bombnedslag! :D Väldigt fint, tycker du fick till den isiga looken riktigt bra.

Anonym sa...

ohhh va fiiin du är, underbart snyggt!!

Anonym sa...

Mycket fint! Jag håller med om både snöängel och isprinsessa! Sjukt snyggt glow fick du till i ansiktet med! Miaaouuuw helt enkelt ;)

Angående Apivita så är det bara du säger till om du vill ha några, jag fixart.. :)