Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 6 januari 2009

MMM: Vilken kommande smink-kollektion är du mest nyfiken på?



Så lyder Bjootis fråga för dagen. Mitt svar: MAC Hello Kitty.

Jag hör till skaran som diggar Hello Kitty, är dock ingen helgalen HK-fantast som har ryggsäckar, lunchboxar, underkläder och hela faderullan fyllda med bilder på japsimissen men jag tycker hon är riktigt söt. Och givetvis ansluter jag mig till det världsomfattande, gunkmässiga MAC-credot. Jag är överhuvudtaget inte en kollektionsperson, nja, eller kanske jag börjar bli det vad som gäller nagellack men inga andra kollektioner med smink får mig att direkt salivutsöndra. MAC har ändå alltid imponerat på mig kvalitetsmässigt så deras kollektioner sneakpeakar jag mer än gärna på.

Måste säga att jag finner tanken om en MAC-läppstiftshylsa med animekatten riktigt trevlig. Då ska nyansen vara riktigt infantilpink, ni vet en 80-tals flashbulbnyans som gör mig glad genast då jag plockar labialsminket ur aftonväskan! Kanske det blir en sån för Badis...:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Infantilpink! Strålande uttryck!

Badbomben sa...

Mimmi: Du vet, riktigt hellokittysött!:) Satsar just nu på elephantastic pink på klorna, den känns också hemmafrusöt men ändå inte riktigt flashbulb. Men läppstiftet imorgon blir fuchsia!:D