Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 22 januari 2009

Lusheskapader



Fy farao Akhenaten vad jag doftar gott i håret för tillfället! Jag har nämligen gjort en av mina sedvanliga LUSH-trippar idag. Det var egentligen meningen att jag skulle köpa en badbomb men shoppingsaldon blev:

-en Happy Pill-badis, citrushimmelrike till sambon min.
-en Karma-bubbelbit (har just plaskat i det, sniffsniff, jag doftar som ett hippietempel)
-Tea tree-ansiktsvatten i sprayform.
-en bit smaskig Godmother-tvål som doftar av lösgodispåse, yumyum!
-Sist men inte minst en hårinpackning som doftar übersnuskigt syndigt av jasmin: Jasmin & Henna fluff ease. Mitt svall doftar så perverst gott att jag sitter och sniffar på lockarna. Mmm-mm! Och mjukt blev det också! Ganska syrligt pris men lyxvärdet är nånstans i potens en miljon!

Snälla gothtösen bakom lushdisken gömde även med provbitar av Up the wooden hill-duschbomben och tvålen Demon in the dark.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hårinpackningen måste jag gå och sniffa på så fort som det bara går, jag blir väldigt nyfiken!

Anonym sa...

Ohlala, din lila godisråtta! älska verkligen namnet Demon in The Dark...me want...såå coolt!!!

Bitte sa...

Lush är verkligen en lyckobomb.

Anonym sa...

Blev nyfiken på Godmother-tvålen. Vilket föranledde detta:

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.6811791

:-)

Väldigt nyfis på Jasmin & Henna fluff ease. Har testat en rad Lush-hårprodukter men inte just denna!

Anonym sa...

Så det kan gå ibland ;)

Jasmin och Henna fluff ease låter ju alldeles fabulös!

Anonym sa...

Åh, det låter suveränt underbart! jag är väldigt sugen på en inpackning från Lush, gillar mina andra grejer från dem väldigt mkt...

Badbomben sa...

Gråpyre: Gör det, du blir inte besviken ifall du gillar en riktigt mustig jasminbouquet!:)

Inthemake: Godisråtta, hihi! Demon in the dark har en så läcker kylande effekt förutom det urcoola namnet!

DLGM/sminkjante: AMEN!

Viktbloggerskan: nej dom där översättningsgrejerna är...:D Masken är überüberüberüber alles!

Kajsa K: Ja varför går det månne så så ofta?;D

Emma P: min första hårmask därifrån och gav definitivt mersmak!:)

CrazyNails sa...

Lush är farligt för plånboken. Tur att jag undvek det i fredags, skulle vilja ha det där balsamet American nån ting.

Badbomben sa...

Crazie: Ja, den är jag också sugen på, den doftar apgott!:P

Kerstin sa...

Låter himla fint! Hårinpackningar som doftar gott är så mysigt!