Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 11 september 2008

Nyaste nytt i Pret-tysvängen


Sockerpullan Bettieli och jag gjorde nyss litet byten och efter den lyckade kuppen är jag nu en stolt, euforisk ägarinna av Kokosnötspussen! China Glaze har verkligen lyckats skapa den ultimata lilan, jag dreglar då jag ser på denna addiktiva ametist bland lacken. Därtill bytte jag till mig en klassisk BB-nyans, Glassy cerise från Isadora och den sköna bruden hade igen lagat ett gunkpåskägg till mig, ser ni det söta Beyu-gunket hon skickade med? Urläckert! Kram till världens bästa Linda!


Lucky gjorde mig lycklig med Britney Spears-parfymen Curious och var därtill snäll nog att linda med ett Versaceprov, tack för bytet!

Ruby shy och jag har gjort en handfull byten och nu fick jag en underbar parfym från Yves Rocher i byte. Min näsa är så täppt så jag kommer inte åt hela doftbuketten ännu men det vad jag doftar så gillar jag skarpt! Tror det här blir min följande jobb, plugg- och vardagsparfym, den känns fräsch som en frisk bris! Stort tack till dig!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så glad jag blir att du gillar grejerna, kokosnötspussen är perfekt till fina dig!! Kram till världens sötaste och snällaste Badbomb :o)

Anonym sa...

Du är en hejare på att byta till dig grejer du! Och kokosnöten är alldeles underbar :)

Badbomben sa...

Linda: Massor med kramar tillbaka till fina dig!:) Jag är nu ren beroende av kokosnötspussen, den är mer än perfekt, gudomlig!

Johanna: Ett sätt att klara av shoppingstrejken sörru;D Visst är den kaotiskt vacker?

Anonym sa...

Hej Badis!
En Lennart görs på:
6:a Xante (Päroncognac)
Fyller upp med Sprite
+ En klyfta lime

Smaka precis som peggelin! :D

Bitte sa...

Jag älskar också Coconutkiss! Det gör förresten min mamma också. När hon såg lacket i somras så ville hon också ha ett, naturligtvis köpte jag ett till henne. Gissa om hon blev glad.

De andra grejorna var också jättebra byten. Jag förundras över alla byten. Alla måste ha en himla massa grejor hemma. Själv har jag svårt att skiljas från mitt smink och mina lack även om jag inte är så förtjust i allt jag har.

Sminkan sa...

Jag har precis stoppat i mig båda de gröna stängerna lakrits och tror jag är lite kär i dig! ;D
Nu ska jag hugga in på påsen också och bara njuuuuuuuta!
TACK!

Badbomben sa...

Therese: Tack, jag var tvungen att fråga då det lät så spännande och halvkomiskt:D Ska prova den då jag har alla ingredienser hemma!

Sminkjante: Vad roligt att två generationer har samma urfina lack! Jag har en scarf i samma nyans som jag nyss köpte på en festival so har samma intensiva lila som jag älskar!

Jag är bytoholic väl..hahaa! Imorgon postar jag ett litet brev åt dig, det är inget märkvärdigt men håll kåll på posten i början av nästa vecka;)

Sminkan: Jag blir glad när du njuter där! Lakrits är smaskens!:) Paksu Pepe-stängerna är såååå goda..tjocka, feta stänger! Kram!

C. Eng sa...

Underbara prylar! Nyfiken på brittans doft..

Bitte sa...

Jag har faktist utövat lite terapi idag och vågat lägga ut lite grejor till byte på Pret-ty.se och till och med svarat på några saker. Vi får väl se om jag får napp:) Det är ju lika spännande som att handla. LYCKA!

Anonym sa...

Jippi, du har lyckats lägga vantarna på kokosnöten ;) lovely!!

Badbomben sa...

Beautyroxx: Den är fin! Jag ska recensera den ganska så snart:)

SJ: Gissa vem som genast for dit för att stalka? Hahaa! Du verkar ju ha fått flera tjusiga napp!:D

Inthemake: Snart ska jag lacka med den. Gudomligt!:)

ShopaholicNumberOne sa...

Lucky har en skattgömma hemma hos sig. Vi har swappat fler gånger än jag kan minnas. Du har väl inte missat min senaste goodibag från Lucky? Kolla min blogg *I'm in heeeeaveeeen*