Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 30 september 2008

Veckotema: lösfrallor


Pret-tys veckotema gäller falska men ack så förföriska lösögonfransar. Raketfurstinnan står för temat.

Nu kommer det en smått pinsam sanning: jag har aldrig ens testat lösögonfransar. Jag lever i skräcken om att jag mittiallt skulle ha ena lösfrallan på vänster kind och den andra skulle skapa en smått arisk, löjlig liten mustach under näsan. Inget fel annars, tycker det är hur läckert som helst med dramatiska fejkfransar. När jag nu nångång i framtiden provar lösfrallor så vill jag ha såna där 40-talsvibbiga glamourfransar som befinner sig just där i gränslandet mellan kan-hon-verkligen-ha-sådär-långa-fransar och direkta fejkfrallisar.


Eftersom jag själv inte ens kan titulera mig som frall-lärling utan är totalt gulnäbb i det här området så skulle jag själv söka lösfransehilfe från bland annat FakeLashes eller på youtube, här visar Fafinettex tips och tricks kring dessa skönhetsattiraljer:

Inga kommentarer: