Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 5 december 2008

Beautygudinnor by Badis vol 2



Dags att spotlighta en till vampig venus! Följande skönhetsgudinna enligt Badis är Maleficent från Disneys Törnrosa. Maleficent är den ultimata femme fatalen och alla gothbruttors översteprästinna. Jag menar, checka accessoarerna: en svart korp i riktig edgar allen-anda, svart-lila mantel med den mest makabra, svepande längden, en enorm blingblingstav och make-upen är som rövad från en Pret-tyFOTD! Röda läppar och smala, kolsvarta korpvingar till ögonbryn, kombinerad med grålila skugga som i äkta vampirellastil dragits ända upp till brynbenet, glöm inte att checka in hennes välmanikyrerade, röda klor! Vilken madame!



För en tvättäkta Maleficentlook föreslår jag OPI: An affair in red square eller Color club Cadillac Red. Även några lack från OPI:s julkollektion torde passa in i looken, checka in bland annat Little Red Wagon, dock kan namnet ge for happyjoyjoyvibbar, nu ska det vara litet mer hotfullt så kanske vi sparar Red Wagon till Törnrosa (Ja, även hon toppar min hottielista!).


Maleficentläppar fixar vi med MAC Russian Red och skuggningen trollas fram med plommongråa Mineralized Eye shadowen Earthly Riches från MAC. Hyn är snäppet svårare men jag föreslår en släng av gulsot, litet hypotermi och krydda med en snäppet för sjukgul Kanebofoundation. Avsluta med plockade, svarta bryn och voilá, du är den elakaste och hottaste av dem alla! Buahahaha!

(Bilderna lånade)

6 kommentarer:

Sminkan sa...

Visst är hon galet snygg! Hon, Ursula och Magica de Hex är riktiga förebilder. Även Cruella deVil faktiskt och vad heter den onda drottningen i snövit?

Man kanske skulle inspireras lite av detta...

Badbomben sa...

Sminkan: Ja! Magica de Hex är det hottaste med ankfötter (om man inte räknar med oss två?;D)

Jag har förstått att Snövits drottning ibland kallats queen Grimhilde, stämmer månne det?

Anonym sa...

åh jag har en jättefin Disneybok med otroligt vackra bilder i och just bilden av henne minns jag väldigt väl från barnsben!! Madame med stort M!!

Anonym sa...

åå du har rätt, kan vara kul att sno lite inspiration från denna lady! :)
Och många fler i disneys värld! :D

Anonym sa...

Hon är ju sååå cool!!! :p Känner igen mig i henne hahaha

Badbomben sa...

Lindus: Är den tjock, svartpärmad och på engelska? Isf är det en av mina favoritböcker, pappa skaffade den då vi var små!

Fakelashes: Stämmer, finns så många disneyskönheter!:)

Inthenmake: Störtskön elaking är hon! Du är lika snygg men snällare!