Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 18 december 2008

Sminkans och Rouaas temavecka: Rosa EOTD


Kunde också visa er en rosa NOTD, nej inte naglar utan Nose Of The Day, har blivit flunssig och min näsa hyser våta, längtande drömmar om att få spela rollen som Rudolf i årets jultablå. Har trots snörvlandet varit på jobb idag och valde därför en ganska lugn, nästintill immig rosa look, inget neon här nej, mjukt och diskret måste 1800-tals-mamsellen mejka sig.

Har använt mig av Viva la Divas palett (två olika rosa nyanser från den rosa makeup-book-paletten) och även deras glittereyeliner Amethyst, Mary Kay-pennan Gray Lilac och Hypnose-mascara från Lancôme. Brynen snabbt ifyllda med Lumenepennan Blond. Klart!
Bonuscyklop!

psst, tror jag uppdaterar denna snart med en kvällsvariant på det rosa:)

7 kommentarer:

Sminkan sa...

Förtjusande! Väldigt mjuk och fin!

Badbomben sa...

Sminkan: Tack, tack! Hade ännu det "otroligt mjuka" death tar på klorna under dan...;D

Chaosophia sa...

Väldigt sött! Som sockervadd. :D

Unknown sa...

Lovely!

Anonym sa...

Du är otroligt fin Badis. Kan tänka mig att det var en schysst kontrast med Death Tar...

Anonym sa...

Fint, både som mjukare mamsell-look och den lite färggladare partymejken.

Och du har väldigt fina ögonfransar! Jag vill också ha, snälla tomten! :)

Anonym sa...

I går upptäckte jag att finska Lush har en webshop! Misstänker att en del julklappspengar kommer att gå åt där. Fast egentligen vore det ju bäst att pallra sig till Hesa någon dag för att få sniffa runt ordentligt.