Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 2 december 2008

Minipsst före bloggpausen...



...bara för att visa att jag inte mittiallt konverterat till en birgittinernunna med au naturelle-look och slutat digga gunk:

-Behold the might WattenMelontvål från Tallinn - den väger ca 400 gr och doftar orgasmgod paradisö! Till sidan om denna klumpeduns finns en smalare, ändå ganska redig tvålkluns med mandel och andra söta ingredienser. Båda från Tallinns julmarknad.


Därtill lurar följande prinsessor med på klassfotot:


-MAC Mineralize skinfinish & och Mac-läppstiftet Lustering, båda sponsrade av min kära mamma


-Ett grönlilasilvrigt Manhattanlack från Kaubamaja i Tallinn


-For Audrey från China Glaze, ett fint byte med Mimmi


-MacRouaa var gosig och sände mig Essielacket Tomboy no more, vilken mustig vinröd! Därtill sponsorerade hon ett tjusigt orangefärgat Dependlack och Treat body glaze, mm-mm!


-Till sist ser ni OPI: Pretty at the premiere tillsammans med en lyxig Jasmine Juicie, ett kap från en finsk gunk-kollega som sålde dem till mig för ganska så få evrosar
.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, fina grejer. :)

Anonym sa...

Oj melontvålen är ju ggantiskk!! Låter som den doftar ljuvligt :o) MAC Mineralize är kanon, snäll mamma du har :o)

Badbomben sa...

RM: Tacktack, jag fick tvålperva mig i Tallinn!:D

Lindus: Visst är den en giganotosaurus?! Den doftar himmelrike, slurp! Nästan så man vill äta den...Mamma är alltid så snäll, hon är min gunkfilantrop nr 1!

Anonym sa...

Härliga fynd! Har du hunnit att prova pudret än? :)

Anonym sa...

Oh vad mycket fint! vattenmelonen ser så mumsig ut;)

CrazyNails sa...

Wow vilken tvål!!!!

Frida sa...

oh god, give me that melontvål..

Anonym sa...

Åhh, trodde aldrig att jag skule vilja äta tvål... Men jodå.
G-ahh. En stor tugga vill jag ta!

Badbomben sa...

Johanna: Den verkar sk_tbra! Måste bara prova mig fram om jag hellre vill kabukisera den eller använda svamp.

Sanna: Är den inte ganska mumsig?

Crazynails: Nästan lika fina som dina! har sparat på chokotvålen btw!

Frida: It is mine. My own. My precioussss!

Mia: Tassarna bort från mina meloner!:D (Ursäkta, kunde inte låta bli..)

Anonym sa...

åhhh så mycket roliga saker.. avis

Badbomben sa...

Orchid: Tvålen är ren uppäten!Näe, skojar bara!

Anonym sa...

Ohh jag är ju sååå shoppingsugen, men nu är det köpstopp för mig fram till London (bortsett från jul & nyårs-prylar då ;))