Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 21 december 2008

NOTD: Sinful Colors FuchsiaPurple meets RQ-frankenlack


Det var först meningen att publicera detta inlägg ren på fredan till Sminkans & Rouaas svarta temadag men hittade ingen tid då så den kommer upp först nu. Nu undrar ni kanske varför jag ville posta en fuchsiamanikyr på svarta fredan? Ser ni Jolly Roger som jag fixat på pekfingrarna?


Jag hade burit svart (The death tar) i några dagar i streck och mina ögon suktade efter nåt mera grannt så jag valde Sinful colors i den njutningsfulla nyansen FuchsiaPurple men jag valde att piffa upp den med en extravagant, designersvart diagonal - lacket made by allas vår Rocketqueen. Båda lacken har en underbar kvalitet: SF har en av de bästa penslarna, färgen är pigmentrik och snygg, nästintill kinky in helsinki och hållbarheten är oerhört bra medan RQ:s svarta glitterfrankenstein är djup och djärv, allt det som den i och för sig snygga Isadoras Spellbound black kunde vara!
En midnattsvart med turkost, klart synligt glitter, mmm...

Jag var till Lush på fredagen och det litet smågothiga biträdet utbrast "ÅÅÅÅ vad dina naglar är fina!" Då kände jag mig nöjd med manikyren!
:D Sinful colours-lacket fick jag av fernissafilantropen Moonstruck i juleklapp och hon donerade även de smäckra, läckra nailartsen med de mest mysiga, morbida förtecknen. IIK, Badis diggar! <3


(Bright light, bright light!)

5 kommentarer:

Chaosophia sa...

Snyggt! Jag gillar pekfingret allra mest. :D

Badbomben sa...

Chaosophia: kan tänka mig det;) Tacktack!

Rocketqueen sa...

Håhåhå! Där ser man! Yay! :D Ursnyggt.

Anonym sa...

Wow så läckert!!!

Anonym sa...

<3 waahhh, du har satt min bror på ditt pekfinger hihiiii