Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 14 december 2008

Juletävling hos Badis sponsored by Yves Rocher

Om ni fick nåt ut av min värsta film noir-gunkfilmatisering nedan så såg ni att Yves Rocher tyckt att jag varit en snäll flicka under det gångna året. YR skickade mig nämligen en gunkbag med massa mysigt julsmink och gunk och nu tänkte jag att jag i dessa juletider kunde lotta ut tre av produkterna till en lycklig vinnare. I potten finns följande trio:

Duo-kajalen Luminelle Axe Tendance: "Passar utmärkt till festen tack vare sina 2 skimrande nyanser. Sprakande guld för en gnistrande blick och Smokey blåviolett för en mer mystisk blick."

Glittergelé Luminelle Axe Tendance "Fräsch, luftig gelé med aningen rosa nyans för ansiktet och kroppen. Huden blir silkeslen med glittrande effekter".

Rouge Luminelle Axe Tendance "Ingenting är bättre än ett rouge för att framhäva kindbenen och liva upp ansiktet. Med sin soliga persikonyans ger rouget dina kinder en lätt och naturlig färg som passar alla hudfärger. Ansiktet lyser omedelbart upp. Den runda, lilla, blommönstrade asken i specialutgåva, rymmer det kompakta pudret som du lätt kan använda med den medföljande rougevippan, som du kan bära med dig överallt!"

För att vinna denna smaskiga lilla trio skall du kommentera i detta inlägg och tipsa gärna om vad du tycker att är bra och vad som kräver förbättring i min lilla gunkblogg. Om du har en blogg så får du så hjärtans gärna tipsa om tävlingen men det är bara en liten egotrippig guldkant i min tillvaro, absolut inget krav;D

(Bilder och de citerade styckena norpade från Yves Rochers hemsida)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker din blogg är bra som den är, men det skulle aldrig skada med fler fina recensioner, bilder och videoinlägg. :)

Anonym sa...

Bäst: språket!
Inte riktigt lika bra: layouten kunde struktureras upp lite, men så är jag en grafisk form-nörd också. :)

Kajsa sa...

Det tog ett bra tag innan jag hittade hit, men nu blir du tamej fasen aldrig av med dig! Det säger väl en hel del om hur pass mycket jag älskar din blogg.

Ditt sätt att skriva är ju huuur skönt som helst. Sen gillar jag lilla pinuppan i bakgrunden, jag tycker dessutom att hon liknar dig jättemycket :D

Anonym sa...

Jag tycker du har en av de finaste sminkbloggarna, men det kan aldrig bli för mycket recensioner.. Vi vill läsa om alla tvålar som gömmer sig i dina vrår!

Anonym sa...

Vloggningen är bäst och ditt underbara humoristiska språk! Det dåliga med bloggen är att den inte uppdateras tillräckligt ofta för jag skulle kunna läsa sjuttio inlägg om dan utan att tröttna! Eller sjuttiotusen...

Anonym sa...

jag gillar allt med din blogg, den är underhållande, spännande och inspirerande :o)Dina vloggar är outstanding, fortsätt som du gör ;o)
Om jag måste be om ngt blir det mer EOTD´s!

Anonym sa...

Din blogg är alldeles fabulös enligt mig. Jag gillar din personliga stil och för vloggarna ger jag ett extra stort papukaija-märke. :) Det jag gärna skulle se mera av är eotd:s för jag har på känn att de skulle vara väldigt inspirerande.

Chaosophia sa...

Mer vloggar åt folket! Jag älskar ju din blogg som den är förstås, men skulle nog älska den ännu mer om jag kunde sitta och titta på videos där du visar upp en massa spännande saker och där man dessutom får höra din sköna röst med den bedårande dialekten!

Något jag sedan måste berömma dig för är att du skriver så väldigt skönt. Det är personligt och du har definitivt satt en prägel på din blogg!

Anonym sa...

Det bästa är nog vloggarna, du är så rolig och har en härlig röst att lyssna på! Utöver det är det roligaste jag vet dels "Tips & Tricks" och dels "Recensioner" - så lite mer sånt skulle uppskattas. Men jag gillar verkligen bloggen som den är! Kram!

Anonym sa...

Wiiie, vad kul! Sanna är på direkt:)
Jag gillar så mycket med dig och din blogg. Jag kollar varje dag. Jag gillar din röst och dina fyndiga och passionerande beskrivningar. Jag älskar att titta på bilder, det får jag inte nog av:)
KRAAAM

Anonym sa...

Oooh, har spanat på rouge-asken förut, så otroligt söt :D

Tycker hemskt mycket om din blogg som den är, får alltid ett leende på läpparna av ditt underbara språk! Skulle dock inte tacka nej till fler recensioner av trevligt badgunk (och gärna tvålar också för den delen!), såhär på vintern är jag nämligen ruskigt badsugen och det sitter väldans fint med tips i gunkdjungeln :)

Anonym sa...

Jag är med och tävlar
och måst ba säga att din blogg är helt fantastisk..
Vet int riktigt vad som skulle behövas göra bättre.Allt är ju redan så bra...
Men ska klura på det så kanske kommer me nå förslag :)

Anonym sa...

Oops, missade visst min mailadress om jag skulle bli den lyckliga. sysigkajt@hotmail.com om den skulle behövas ;)

Anonym sa...

Hej.

Jag har nyss sprungit på din blogg. Jag tycker den är unik. Designen och så sticker ut. Bilder vill jag gärna ha massor läckra fina.

Anonym sa...

Hej!
Jag gillar den blogg som den är! Snyggt med pinuppan och roligt med videoblogginlägg. Mer personligt så. Kul att du recenserar produkter ur olika prisklasser. Om jag får önska så vill jag ha mer foton och mer recensioner!

grodis@bergfalk.com