Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

måndag 29 december 2008

Favoritlistan för Anno domini -08!



Rengöring: Delad första plats mellan Oriflame Optimals comfort cleansing mousse och Body shops Aloe gentle face wash, båda mjuka men effektiva pumpalänsare!

Ansiktsvatten: På sistone har det oparfymerade, både len- och rengörande ansiktsvattnet från Erisan för känslig hy fallit min hy i smaken.

Skrubb: Kör inte det så ofta men clean and clear har en för de där mer clearasilaktiga dagarna och för gunk-konnässördagarna föredrar jag till exempel Peach Kernal & Walnut Exfoliating Masque från Montagne Jeunese

Mask: en perverst härlig chokomask från Themis..mmm...marabou.

Ögonmakeup remover: Ingen skild favorit, kör ofta sån rengöringsfoam som mina ögon tål så här fuskar jag.

Serum: Njae.

Dagkräm: Lumene c+, diggar spf i min dagkräm.


Nattkräm: Ziaja Phytoaktiv

Ögonkräm: En från Lancome, har namnalzheimer för tillfället.

Solskydd: Föredrar makeup eller dagkräm med åtminstone litet spf. För kroppen blir det hawaiian tropic eller nåt garnierklet med typ spf 100.

Primer ansikte: Lumene beauty base.

Primer ögon: Lumenes ögonmakeupbas, dryg, billig och bra.

Foundation traditionell: MAC studio fix fluid

kompaktfoundation Benefit some kinda gorgeous

Foundation mineral: Nix.

Färgad dagkräm: Befattar mig icke med dylikt, åh söta öde och levande svedaträ för allt som heter färgade brunkrämer på en sån rödhättsblekis som moi, usch!

Concealer: Hör och häpna, en gratisconcealer i stiftformat från Frida! Även Dream matte mousse concealer funkar bra för mig.

Löst puder: Lumene

Fast puder: MAC mineralize skinfinish

Rouge fast: Yves rocher Luminelle axe tendense, söt dosa och söt nyans.

Rouge kräm: Njaeh.

Rouge stain: Jelly Pong Pong Bogart and Bacall love duo

Highlighter/all-over puder: Nein.

Bronzer: Nej.

Verktyg ansikte: Min fluffiga allt-i-allo till gethårspensel.

Mascara: Kör icke vattenlösliga mascaran, förutom då Blinc. Färgar hellre fransarna.


Mascara vattenfast: Lancome Hypnose. The Shit!

Eyeliner/kajal penna: BeautyUK glittereyeliner och som kajal Helena Rubinsteins Silky eyes.

Eyeliner flytande: Nej

Eyeliner gel/kräm: Nix.

Ögonbrynsprodukt: Lumenes ögonbrynspenna i nyansen Blond.

Ögonskugga fast singel: MAC, i synnerhet Parfait amour<3

Ögonskugga palett: Viva la divas rosa palett, mina prinsessfetischer löper amok!

Ögonskugga lös: Fyrinnae.

Verktyg ögon: En bullig blendingbrush från Duroy.

Läppenna: Lumene Peppermint.


Läppstift: MAC Lustering och egentligen vilken bärnyans som helst från Lumenes berry fun-sortiment, sorbet, hallon och frost ska de va!

Läppbalsam: Badger balm & Winnie the pooh! Naivistiska gunkhylsor diggas!

Läppglans: Christian diors helgalet lyxiga gloss show i nyansen Rebecca Red.

Plumper: Har ett mörkt, fuchsiarött plumpergloss från Sally Hansen som jag diggar.

Verktyg läppar: En skruvbar pensel som inte klottar i väskan.

Duschkräm: Philosophy Cinnamon buns, god tvåa Yves rochers julmandarin, mumma!

Bodybutter/hudkräm: Ziajas kakaogunk, vitaminer och god doft! Och pink cotton candy smoothien från TVÅL.

Body lotion: Aquolinas vitchokolotion.

Brun-utan-sol eller en "skimmer"produkt: Nej. BUS är bu.

Skrubb: En nästan läbbigt tjussöt vaniljskrubb från Boots Natural collection använder jag ofta. Men vill gärna också skaffa en ännu tjockare och rivigare produkt.

Deo: Doves citrongrässpray som är überfräsch, även Kenzos Amourspray. För de mer transpiratoriska dagarna kör jag Mitchums 48 h bakteriemördare.

Shampo: LUSH Godiva och Squeaky clean.

Torrshampo: Jag vill tvätta håret dagligen så det blir nog inte så mycket torris för mig.


Balsam: Vad heter det där pinkfärgade elvital-gunket som är för långt hår som snabbt blir fett?

Inpackning: Kadus eller Montagne Jeunesse

Stylingprodukt: Ingen särskild, har många riktigt ok produkter. Nåt som doftar gott:)

Handkräm: LUSH Lemony flutter. Älskar doften!

Nagellack: Åh herregud, kan jag välja top tre? OPI Kinky in Helsinki, ChG Emerald Sparkle och OPI: A rose at dawn, broke by noon.

Baslack: Depend

Topplack: NYC

Vårdande nagelprodukt: Nå jag kör lemony flutter på nagelbanden, räknas det?

"Allround" produkt: Badger balm tangerine breeze

Doft dag: Versace: Bright crystal & Oscar de la Renta Volupte

Doft kväll: Dior J'adore

(Bilden lånad)





4 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul att du är tillbaks från jul-ledigheten, har saknat dig!

Gott nytt år!

Badbomben sa...

Pixelpig: Vad roligt att höra! Detsamma på dig och kramis!

Anonym sa...

Visst är de tkul med favoritlistor?! nästan lika kul som att få kika i någons badrumsskåp. massa ny inspiration men framförallt lite stillad nyfikenhet ;)

Badbomben sa...

Ida: Precis!:D