Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 16 december 2008

Recension: Lush Ickle Baby Pink Devil Bath Bomb



Ja, vad kan jag säga...jag bor i Lush nu då de också hittat till huvudstaden. Jag hade egentligen bestämt mig för att bara dutta på litet Karma-parfym, helt i testermening då jag tycker den doftar så gott, riktigt av goda vibbar men min näsa vilseledde mig, än en gång, till badbombshyllan. Kände mig litet pengafattig igår och tänkte att jag skulle prova på en litet mindre, plånboksvänligare bomb.

Jag tyckte den vita, snälla-baby-bomben Ickle Baby Baff var litet för rar för gårdagens stämning så jag nofsade istället upp en pink liten tasmanisk djävulbaby från en av de fantastiska bombkorgarna som stoltserade på en av hyllorna. Vi snackar ett bedårande, litet hin onde-plyte, rosa och skär och hornbedprydd, som värsta Jul-Lordin. Den passade alldeles ypperligt igår då jag museiguidat tre stycken barngrupper och tyckte den gav litet smaskigt djävulsk ambivalens i all den sockersöta julguidningsstämningen. Även om de flesta barnen är riktigt snälla så ibland stöter man på dom här små, nästan hornbeprydda barndemonerna och då tycker jag att det är på sin plats med en avkopplande stund med en diabolisk, liten baby-badbomb.


Jag tappade ett varmt bad sent på kvällen. Klev in och droppade i en liten, framtida incubus. Doften den spred var varken Nifelheims eller helvetets utan en angenäm, mjuk, sömndrucken arom av nästan spindelvävstunn sötma av kamomill. Jag kände mittiallt hur huvudet blev dåsigt, nacken började pilka och jag blev så skönt sömnig att jag nästan kunde tro att Lush förutom kamomill, lavendel och sandelträd gömt in några droppar valerina i bomben, även om jag vet att det inte finns med i ingredienserna. Åh, vilken skön, tung sömnkänsla bomben gav! Låt inte den svaga, relativt anspråkslösa doften lura dig vid Lush-disken, välj denna om du har insomniska barn eller om du själv vill få tag i John Blund. Effekten är empiriskt bevisad by Badis!


Pris: 1,95 euro

Slutsats: Zzzz.zzz...zzzzkönt! Bättre än Body Shops deep sleep mist och det är mycket sagt det!


Betyg: 5/5 Laudatur.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter gudomligt! Längtar så fasansfullt till vi skaffar badkar till vår lägenhet, jag och sambon, sen ska jag bada nästa varje dag!

Sminkan sa...

Fan! Jag har ju inget badkar...

Unknown sa...

Du är så grym :)
Låter riktigt mysigt med lite insomningsplaskande... Vad skulle du rekommendera om man vill bli lite uppiggad i skallebollen? Typ för att klara av en stundande fest eller så?

Anonym sa...

Oh, lät ju helt underbart! Älskar sövande kvällsbad! Förvisso är jag väldigt förtjust i min bath milk från Deep Sleep-serien, men man kan aldrig ha för mycket badgunk :D Kan nog inte hålla fingrarna i styr när jag kommer till Lush (vågar knappt gå dit, blir helt knäpp och vill ha ALLT ;D)Men nu behövs det faktiskt en tur. Min favoritmakeupremover Ultra Bland är snart slut :/

Badbomben sa...

Nekoi: Vad underbart att ni skaffar ett badkar! Du kommer att häcka i karet, hela tiden!;D

Sminky: Flåt pullan:D

Marie: Det finns nog många som inte ens jag provat än men hittills har jag tyckt att Sunny side-bubbelbiten eller Avobath har de mest uppiggande dofterna. Avobath doftar riktigt fräscht och sunny side ger bra vibrationer!

Sofia: Ja med, diggar också milk bath floaten men den här var värsta valiumtabletten!:D Åh, kan inte du starta en blogg så får jag höra mer om ultra bland?

Unknown sa...

Tack så mycket för tipsen!

Badbomben sa...

Marie: Tror att du gillar Sunny side alldeles extra mycket!:)