Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 4 december 2008

Museianekdot i gunkets tecken.



Borde sitta och plugga Kalevaladikter till dagens tent men ni får en liten gunkanekdot istället så det inte är så griftesfridfullt här hos Badbombioso;) En delorsak till varför jag just nu inte hinner gunkhäcka så mycket är att jag förutom universitetspluggandet har många julguidningar på min arbetsplats. En outfit som jag har till en jobbroll är en total turn-off-dräkt, en mörk, tantlila mamselldräkt (läs= violett fjällräventält med spetskrage) och då passar det inte alltid så superbra att matcha denna überburläskighet med blingblingklor. Ibland..glömmer.. jag dock detta, såsom igår.

Hade själv nästan förträngt bort att jag hade ett grönt Manhattanlack som jag beprytt med ett lager OPI DS Glamour. Jag hade en barngrupp som jag guidade och en liten, mörkhårig femåring satt framför mig då jag babblade om förritidens jul. Mitt i allt känner jag hur jag har små tassar som fingrar på mina naglar och då jag ser neråt har lillflickans ögon förvandlats till kokainistens och hon sade med nästan begeistrad röst: -"Du har såååå fint nagellack!" Ögonen var helt som jag tänker mig Sminkans synorgan då hon klicksurfar på H2T...


NOTE TO SELF: OPI DS doesn't mix with mamselldräkten.

11 kommentarer:

Bitte sa...

Vilket gott skratt jag fick så här till lunch. Underbart!

Anonym sa...

Åh, vad din blogg piggar upp mig! Jag älskar dina inlägg och ser verkilgen lillflickan framför mig när jag läser detta.. hihi

Sminkan sa...

Men DS Glamour ÄR ju det snyggaste blå nagelacket ever! Jag förstår henne precis! Och jag gillar barn som på tunnelbanan pekar och med förtjusning som liknar den vid paketöppnandet på julafton viskar till generade mödrar: titta, tanten har gröna naglar!
Då vet man att nästa generation är tryggad! ;D

Anonym sa...

Toi on selvä virkavirhe. Taidan ottaa yhteyttä ylimpään portaaseen. Tsot, tsot.

- Trombo

Badbomben sa...

SJ: Bra, mission accomplished!:D

Mia: Tack för din gulliga kommentar!:)

Sminkan: Exakt, generation Ö måste också fortsätta the gunklegacy! DS Glamour är så versatilt, hittar hela tiden på nya lack som jag vill mixa med ett lager glamour!
Dina elever kommer nog att bli lackbesatta!;D

Tromppari: Hiljaa takarivis!:D Buahahaa! Ei kai. Mut pakko vähän hotata sitä samperin mamselliasuu. Litet gunk du vet. Koskas nähää?
t. Fräulein Wirkawirhe

Anonym sa...

Litet hugsvalelse om jag får be! No mulle sopii oikeestaan millon vaan viikolla, paits ei ke. Sulla on paljon opastuksia vai? Ehdota vaan päivää.

- Trombo

Kajalpennan sa...

Bedårande

Anonym sa...

Haha jag älskar barn, de är så brutalt ärliga när man minst anar det - tack för anekdoten =P

Anonym sa...

åh så härligt inlägg nu fick du mig att le igen ;o)

Unknown sa...

När jag skaffar jobb nån gång i framtiden, då vill jag införliva sådana reaktioner hos folk varje dag :)

Badbomben sa...

Tromppy: Mä tekstata sule, sä vastata siten heti ja me nähdä pian. Ciao!:D

Kohlis: ;D

Nekoi: Jo, det blev en del klassiker idag också!:D

Linda: überkramis!

Marie: Tycker att litet blingiga klor aldrig skadat nån, eller hur?;)