Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 21 december 2008

NOTD: China Glaze: Emerald Sparkle


Jag saknar ord för denna galet härliga, (del)iriska konfettiorgasm som glittrar som vingarna på en hallucinatorisk absinthfé! Det har så många bra egenskaper: det är pigmentrikt och superglittrigt, penseln är super, namnet är perfekt, ytan förblir inte skrovlig utan redan ett lager topplack ger en jämn, fin finish...ÅH!


Tack till snälla Moonstruck för lacket! Du är underbar! Jag vill också önska er alla en fröjdefull, gunkig, skojig jul! Badis drar snart till skärin och återkommer efter sin julsemester!




(Timo Rautiainen & Tony Kakko: "Hiljaisen talven lapsi")
Kursiivi

15 kommentarer:

CrazyNails sa...

Jag tror faktist att jag MÅSTE ha det lacket;)

Rocketqueen sa...

Ojojoj, så vansinnigt vackert!

Anonym sa...

Härlig färg!

Chaosophia sa...

Phew, tur att jag redan har det här lacket och bara blev frestad av det där paketet After eight som står på ditt bord. ;)

moonstruck sa...

Åh, vad bra att du gillar dina lack! Jag hoppades verkligen att du skulle digga dem :)

Anonym sa...

Det är så galet vackert! Ojoj!

Anonym sa...

Makalöst tjusigt!! En riktigt härlig och God jul önskar jag till dig!! KRAM

Sminkan sa...

Sååååå tjusigt!

Anonym sa...

visst är det fantastiskt! ser att du matchar med after eight:)

Anonym sa...

Emerald Sparkle är ett av mina favoritlack, helt gorgeous! Dessutom så är din beskrivning väldigt rolig!

Anonym sa...

God Jul till dig Badis! kram

Anonym sa...

Härligt lack!

God jul på dig och hoppas tomten är snäll. :)

Kram!

Chaosophia sa...

Jag vill önska dig, en av mina favoritbloggerskor, en riktigt god jul!

Anonym sa...

God Jul badis<3

Badbomben sa...

CN, RQ, RM, C, MS, J, L, S & S, EP, SC och KK: Gott nytt på er alla sötisar!:) Julen har varit mysig, hoppas ni också haft riktigt skoj! (Jag fick badbomber!;D) Kramis! Och bonuskram till Moonstruck, ack du saliggörande vernissafilantrop!