Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

onsdag 17 december 2008

NOTD: Man glaze: The death tar

(med blixt)

Ett av de absolut häftigaste nagellacksbekantskapen nånsin trillade i förrgår in hem hos mig. Det är sponsrat av Moonstruck som skickade ett obeskrivligt, övernaturligt, utomjordiskt underbart paket åt mig<3

Jag var ju igår på Motörhead-konsert och ett mer maskulint, arrogant fananamma-lack kunde jag inte ha kunnat välja för kvällen. Själva flaskan är som en wünderfull graffitti- och tatueringskonstnärs LSD-trip och färgen är den coolaste, matta bautastensnyansen man kan tänka sig! Jag tänker på hård, sockrig lakrits, bastustenar, urdjur, fossiler, motorcyklar, NWOBHM, en underlig, ambivalent ingemanstid mellan stenålder och nutid...det är ett så förbaskat fräckt lack! Och buahahaa, jag bar den med min mamselljobbdräkt idag...;D



(utan blixt)

Om jag har turen med mig får ni också se en lila notd för dagen, vi får se!

Uppdatering: Postar link till en Viikate-video, Viikate var som warm up till MH igår. Tycker de spelar så personlig, melodisk, underfundig Hank Marvin-heavy!:) Eller postar samtidigt två st linkar, den första har en bättre video och den andra låten, "Pohjoista viljaa", är ännu snäppet bättre. Mvh Badis som spårar ur litet grann



15 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Lycko dig! Det är jättesnyggt, du borde ju egentligen haft det på Motörhead! :)

Anonym sa...

Hej!
Jag ville bara önska dig en riktigt god jul med detta vykort :D

http://mistletoemakeover.com/?7a87ea5a404a6b31d1440c59f636241b

Badbomben sa...

Marie: Oj, nu skrev jag tydligen otydligt, jag hade det nämligen på klorna då jag aceofspadade i ishallen igår;D Det kändes som ett Måste.

Jospehine: Det samma till dig lilla gräddnosen!<3

Anonym sa...

Riktigt fint lack. Har det! :)

Anonym sa...

Åhhh vad tyckte du om konserten? var på dem i göteborg!! kram

Unknown sa...

Haha, nej Badis, det var visst jag som hoppade ett helt stycke... ;)

Sminkan sa...

Jag gillar när du är lite urspårad! ;D

Unknown sa...

Det är fantastiskt vilken positiv inställning du har, tack! :)

Chaosophia sa...

Det där lacket är en fullträff! Precis som du. <3

Anonym sa...

De där ser otroligt läckra ut!!

Badbomben sa...

RM: Det sticker nog ut i ens samlingar, eller hur?:)

Orchid: Menar du Viikate eller Motörhead?:) Om du sett Viikate är jag extra impad, det känns inte riktigt som exportmusik! Båda var iaf stenhårda!<3

Marie: Ibland går det så om man inte druckit tillräckligt med kaffe;D Kramis!

Sminkan: Tack, det samma, det vet du!

Marie: <3

Chaosophia: Raringen!:)

Linda: Jag tycker så ren om flaskan! Balla buteljer!

Anonym sa...

Gah, PERFEKT lack till Motörhead-konsert ju! (Nu blev jag nostalgisk också, hade varit ack så trevligt att gå på också!) Jag måste verkligen köpa lacket iaf :D

Badbomben sa...

Nibblah: Visst är det perfekt till Motörhead?:D Moonstruck skickade det vid telepatiskt bra tidpunkt!

Anonym sa...

Ah, mycket fint och värdigt för Lemmy-konsert! Tänkte se honom i sommar på Sweden Rock, den gamle räven.