Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 6 december 2008

Söndagsprogram by Badis



Idag är det slottbalsbänkande men imorgon efter jobbet blir det Ofelia second hand-happening med underbara burlesque-, pinup-, rock-, goth- och vintagekläder!

Därtill öppnar det imorgon en LUSH-butik i Helsingfors, fasiken att den skall vara öppen bara till kl. 18..nå väl, om jag inte hinner dit imorgon så badisbunkrar bombäskert denna badbomb där på måndan! Just nu känns det som om jag bor nära världens bästa huvudstad! IIIH!
Inspiration för alla sinnen, att få tafsa på både på pinup-attiraljer, hulahulaklänningar och rockiga kappor...och att få gå LUSH-bärsärk! Måste ladda med julbomber, tror det blir några sådana här Puddy Hollyn!

(Bilderna lånade)

7 kommentarer:

Ika sa...

Awww.... Jag är inte alls avundsjuk och bitter över att bo 500 km norrut! Inte alls! Eeeh... lyckas jag övertyga nån? *suck*

Sminkan sa...

Låter som en plan, och de såg bedårande ut, bomberna!

Anonym sa...

åh jisses vilken härlig runda du kommer göra!!

Badbomben sa...

Ika: Idag känns Hesa som värsta största äpplet!:D Men jag är sugen på en trip till kärkkäinens, vill veta vad det är får nåt?

Sminkan: Visst är bomberna söta? Hoppas på att det ännu finns mycket loppisrejer kvar då jag anländer, ska vara videomästarinna idag på jobbet men känner smitarlusten tränga på sig;D

Linda: Tror där skulle finnas mycket pinupgunk som du skulle gilla! Tänk vad roligt om man bodde närmare så skulle jag riva dej med!

CrazyNails sa...

Åh vad rolligt! Himmelriket för dig antar jag;)

Ika sa...

Här är länkar till Kärkkäinens sida. http://www.karkkainen.fi/ Det är en stoooor butik som har typ allt: kläder, smink, verktyg, godis, filmer, musik, elektronik, djurmat, leksaker, böcker, mm. Det är som Tuuri (aka Keskinens) http://tuuri.fi/ , men Tuuri är snäppet bättre. :)

Badbomben sa...

Crazynails: Verkligen! Supervackra saker!

Ikus: tack, vad coolt, ska kolla! F'låt annars att det dröjt med tvålen, ska fixa det så fort som möjligt!