Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 9 december 2008

Lista som trailer före videobloggningen;)



Videobloggningen dyker upp imorgon men ni får en liten lista före det!

Födelsedag: 3.2, är en vattuman.

Födelseplats: Åbo, där jag också bodde ända tills jag var en sexårig rödtott.

Favoritdjur: Katter! Alltfrån feta bondkatter till leoparder och lodjur! Ekorrar, vargar och igelkottar toppar också listan. Och saimensälar! Och pingviner!

Favoritfärg: Lila, grön, elblå, silver, röd.

Favoritsiffra: 8. Passligt kurvig siffra;)

Favoritmat: Biff med kantarellsås..smaskens! Gillar också det mesta som brukar stå på julbordet men sill tackar jag nej till.

Favoritaffär: LUSH (Den gissade ni er till vad?) och Play it again Sam, en söt liten vintagebutik i H:fors.

Favorithobby: Läsa, blogga, gunka med smink, tvål och badbomber, fika med kompisar och musik. Har också blivit småfrälst i hawaiidans.

Drömjobb: Museiguidejobbet känns ganska så rätt just nu. Om jag inte musealmumlade så skulle jag starta en egen gunkbutik eller kanske syssla med teater? Eller bli författarinna. Väldigt realistiska yrken, allihop!

Ett ställe jag vill åka till: Nya Zeeland, second runner up är Skotland.

Sover i: Pyjamas. Har många, många, många.

Detta är hett: <---Den där rykande heta Nasse-kaffekoppen som är precis bredvid laptopen. Detta är iskallt: Slaskig snö som sakta smälter på din halsduk, tills den lika sakta men säkert börjar sin otäcka odyssé längs din ryggrad, brrr!

1. Kissie, 2. Kenza, 3. BlondinBella? Svenska bloggerskor, Blondinbella är den mest bekanta för en finlandssvensk som mig men Kenza har jag också hört talas om. Läser själv bara renodlade gunkbloggar så tjejerna är "bara" namn för mig.

Linje på gymnasiet: Ööh. Det här är nån nuförtidsfråga eller sen nåt typiskt svenskt som jag inte kan svara på. Valde dock ganska mycket kurser i litteratur, modda och konst om det räknas?

Favoritbild: En tavla som min pappa målat som liten pojke, den är frodig och fin och föreställer fågeln Fenix.



(Bilderna lånade)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jaaa, kolla in Rita´s fransar, jösses min skapare ;)

Badbomben sa...

Inthemake: Hon är nåt av det snyggaste som nånsin vandrat på vår jord! Och riktiga vindmöllor, de fransarna!