Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 24 juni 2008

Pret-tys veckotema: på resande fot


Hej alla småttingar, nu har jag igen ork att skriva efter en diabolisk maginfluensa, nu verkar det värsta vara över! Tur att jag inte var sjuk ännu på midsommarn så stugresan var lyckad, bastubad och sommarens första dopp! Freezzzzzzing men uppfriskande så det förslår!

Tänkte börja med Pret-tys veckotema som Frajda står för: Resetips - vad tar ni med er då ni lämnar hemmet för en semester eller resa? Nu när jag väl ska packa upp mina väskor efter stugsemestern kan jag ju ge första handens info om vad som gömmer sig i mina rese-beautybags.

Min tanke är att klara sig med så litet som möjligt men ändå ha nåt lyxigt/roligt med mig på semestern också. Jag åker aldrig någonstans utan åtminstone litet smink och gunk, inte ens på en fjällvandring:D Denna gång hade jag med mig:

-Ziaja natural olive cream (testerstorlek)
-Anytime cleansing gel
-Lush Godiva
Montagne jeunesse fotvårdspåse som jag dock ännu inte använde
-några parfymtesters
-aquolina body milk vaniljmuffins, nam!)
-tester på lumene vitaizing day cream (för spf: ens skull så jag skulle ha ens litet solskydd med)
En liten påfylld burk med Erittäin hienos Honungs-balsam
-Ciens nagellacksremover
-Kenzo amour deo-stick
(givetvis också en liten tub med tandkräm och litet bomull:)



i sminkväg hade jag med mig:
-Opi: it's all greek to me & russian navy plus litet w7-top coat
-Lumenes läppstift Smiling
-provpåsar på HH Minerals concealer, fair foundation och true blusher
-H&M blusher "Summer night"
-rougeborste och foundationborste
-HR silky eyes i tender grey
-Maybelline watershine-gloss i nyansen Fuchsia jewel
-Badger balm cinnamon bay-stick
-5 ml prov på photogenic-foundation
-Lumene brynpenna Blond
-tester på Blinc-mascara

Som ni märker kör jag ofta testerstorlek på resor, det lättar på bärandet och man kan ändå ta med sig en hel del skojigheter:)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh härligt att ha dig tillbaka :o)
Hoppas du mår bättre nu.
Håller med dig om smink/hudvård på resan, små förpackningar eller prover är klockrent, tar ingen plats och man kan ta med sig ett gäng :D

Badbomben sa...

Linda: Tack gullegrisen! Jag mår ren bättre:)
Prover är så bra, både på resor och mindre utflykter! Jag norpar ibland med mig små hotelltvålar och dylikt så jag kan ha dem med mig på resor:D En bekant till mig köpte nyss ett miniresekit med små flaskor och buteljer, jag skulle också borda skaffa en sån. Tänk att ha med sig pygmiflaskor med philosphy!

Sminkan sa...

Härligt att se ett inlgg från dig igen! Man är ju van att läsa varje dag... ;-)

Resestorlekar är nog smart, men jag är för lat för smink egentigen.

Badbomben sa...

Sminkan: Hej Sminkus! Jag är också ofta litet lat för att sminka mig riktigt ordentligt på resor men jag vill ha med en liten resebataljon ifall jag får lust att sätta på nåt annat än mascara;D

Veronica sa...

Tester är ju toppen att ha med på resor, smidiga små förpackningar =)

Badbomben sa...

Veronica: Riktiga räddare i nöden de små proverna!:)