Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 7 juni 2008

Rengöringsrutiner


Jenny på Allmakedup frågar efter våra rengöringsrutiner, här kommer mitt bidrag!:)

Jag byter ibland produkter från dag till dag så det kan variera litet men ungefär såhär kan mina morgon- och kvällsrutiner te sig:

Morgon: Jag tvättar och väcker upp ansiktet med antingen Lush Coalface, Lidls Iserée-skummis eller t.ex. Anytimes rengöringsgel. Därefter duttar eller spreijar jag på litet LUSH Breath of fresh air och återfuktar huden med en fuktighets- eller dagkräm. Nu på sommaren använder jag Lumenes C+ dagkräm med spf 15, annars kan det bli Lumenes mattifierande Matte Touch (tror den heter ungefär så) för att få en passlig, icke-fet men aningen återfuktande bas för makeupen.
Om jag är riktigt spurtig kan jag sätta en liten klick ögoncreme under ögonen, t.ex. en från Boots. Nu ska jag börja använda min nya Cliniderm e-vitamincreme från apoteket.

På kvällen är det ganska långt samma procedur, kör ibland Anytimes ansiktsvatten för blandhy istället för Lush för att få porerna mer ständga. Jag köpte nyss min budget-honungsnattkräm från Tallinn, det håller på att bli en ny vana. Ska recensera den då jag riktigt fått en klar uppfattning om den.

Jag skrubbar sällan men ibland använder jag en skrubbande ansiktsrengöring från Olay för att få bort de värsta cellkadavren:D
Sen har jag ju ofta mina pamperingstunder med Montagne Jeunesses, Niveas eller någon annans ansiktsmasker.

p.s. Läste igår hos Glitz&Glam att Anytime slutar, byääh. Mina tonårsfavoriter, why?
Nå, det gäller att hamstra så länge det finns.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag har funderat på Lush´s ansiktstvålar är de bra?

Badbomben sa...

Linda: Coalface har jag gillat och den är ganska rolig men ibland känns det klumpigt med tvålformatet dock. Kanske du kunde prova en pytteliten bit?:)