Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 18 april 2008

Bvlgari Rose Essentielle


Dags för ytterligare en parfymgranskning! Nu står Bvlgaris rosendoft i turen. Jag tycker om både parfymen och det litet udda, runda klotet som doften bor i. Doften känns som en modern version av gammaldags rosenträdgård, med flickigare och syrligare noter men ändå med den karaktäristiskt mjuka tidlösheten som kvalitativa rosdofter har.

Det här är definitivt en romantisk parfym. Jag kan tänka mig att doften delar åsikter i och med att den klassiska blomman verkar ha såväl nitiska motståndare som ivriga beundrare. Jag hör till den senare gruppen, i synnerhet när det gäller en såhär högklassig arom.

p.s. I Eve sniffade jag på en annan Bvlagri-doft som föll mig i smaken, jag har för mig att den hette Omnia Crystalline. Flaskan var i likhet med Rose Essentielle rund, men vit och silvrig. Den doftade i varje fall gott och kvinnligt! Jag skall nosa på den en gång till när jag nästa gång får syn på den cirkelformiga lilla buteljen. Parfymer är så inspirerande!

Inga kommentarer: