Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 17 april 2008

Recension Breath of Fresh air och Lidls ansiktsrengöring


Lush: Breath of Fresh Air-ansiktsvatten

+Känns fräsch och gör även annat än tar bort smärre sminkrester, det känns som om den tar hand och gosar om ens hy

+innehåller vitaminer, mineraler och aloe vera

+bra produkt för blandhy, torkar inte ut men får heller inte hyn att gå bärsärk med fett och enilett.

+ - doften okay, erbjuder inget sjundehimlenextas men heller inget otäckt.

-jag både gillar/ogillar spraymekanismen: å ena sidan känns det tjusigt att spraya vattnet rakt i ansiktet men å andra sidan känns produkten aningen odryg då jag tussar det på en bomullspad.

Summa summarum: Ett bra, vårdande ansiktsvatten. Magna cum laude approbatur 4/5

Lidl Iseree beauty rengöringsmousse

+ Jag tycker bra om pumpmekanismen, pumpalens!:D

+ moussen känns lyxigare än vad det mycket plånboksvänliga priset låter förstå. Doften är behaglig, påminner mig om en Biothermmousse som jag tidigare använt.

+innehåller flera vårdande ämnen för att vara en så billig vara, till exempel E-vitamin och provitamin B5.

-moussen har två gånger orsakat aningen irritation och rödhet i ansiktet, den ena gången var dock efter en infernaliskt het bastu och den andra gången då det tog en stund före jag sköljde av produkten. Jag anar ett aningens sting i den här så den kanske innehåller nåt som litet irriterar min hy, men bara nångång, ibland funkar den hur bra som helst.

-En helt ok produkt, billig men kanske inte för riktigt känslig hy.

Vitsord: Cum laude approbatur, 3+/5


2 kommentarer:

Sminkan sa...

Min elefanthud tål Lidl rengöringen alldeles utmärkt, vilket är bra. ajg kör nu både moussen och mjölken. Ett snäpp bättre än Doves flytande handtvål? Nå, tvålen kommer fram rätt ofta den med. Svårt att bryta gamla vanor...

Badbomben sa...

Sminkan: På mig varierar den; ibland känns den riktigt skonsam men nångång känner jag litet svidande. Jag använder den nog så absolut inget megadiss utan den verkar bara inte vara en klockren produkt för just min hud. Mjölken skulle jag vilja prova.
p.s. Litet fula ovanor är bara bra:D