Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 17 april 2008

Kaneldoft med posten


Idag kom mitt paket från HQhair! Gissa vem som nästan bröt mot fysikens lagar då hon rusade till postkontoret för att hämta doftande (h)air mail? ;) Jag lade in beställningen på Philosophys produkter på måndagskvällen så försändelsen kom mycket snabbt fram. Bra!

Först blev jag orolig då jag nervöst kände på paketet: har bara den ena krabaten hittat hem, snyft? Dock lugnades jag när jag läste det medföljande brevet som ursäktade för att Raspberry Sorbet tyvärr just tagit slut i lagret men bekräftade att jag snart skulle få lägga vantarna över den också och frossa i hallongott. Så litet minus för den förseningen, men plus för att Cinnamon Buns kom oväntat snabbt fram.

Cinnamon buns doftar precis så underbart som jag tänkte mig, massor med kanel och sötma! Idag ska jag löddra mig med denna läckerhet! Jag är mycket nyfiken på hur den fungerar som shampoo: har läst litet olika åsikter om det, kanske den fungerar på min litet feta lugg?

Som avrundning minitips:

-Ifall ni inte ännu äger en foundationspensel, investera i en! Den gör appliceringen mycket trevligare och noggrannare. Jag fick min nylonvariant förmånligt från Citymarket.

-Jag skriver totalt under andra bloggares hyllning av Lidls kalasbilliga Cien-nagellacksremover, billig och effektiv och den sköter till och med dina naglar med bl.a. aloe vera.

7 kommentarer:

Sminkan sa...

Ja! Kaneldoft låter underbart!
Själv smög jag förbi Lush och inhandlade ett par tvålar. Milky Bar och Figs and Leaves. Tror det botar halsont... ;-)

Ciens remover är helt enastående både för at den effektiv och skonsam. anglarna bli verkligen inte uttorkade. Utan den skulle jag inte kunna lacka om naglarna så ofta.

Badbomben sa...

Sminkan: Alldeles säkert botar det halsont! Du måste plumsa i ditt badkar nu och sköta bort flussen med Lushprodukter:)

Bitte sa...

Ah jag älskar kaneldoft. Har kollat in denna många gånger. Det rycker i klick fingret:)

Sminkan sa...

Haha! Läste min kommentar. Ojojoj, vad illa skrivet. Jag är alltid snabb och slarvig, privat, men det där var ju obegripligt... Fy på mig, svenskfröken och allt! :D

Badbomben sa...

Sminkjante: jag tycker du ska klicka hem en:D klick, klick! *i väntan på rasberry sorbet*

Sminkan: Äh, sånt händer och fötter:)

Anonym sa...

Va underbart bedårande du skriver!

Badbomben sa...

Aurosia: Oj, tack snälla du! Det blir lättare att skriva bedårande då man får skriva om så goda mumsdofter:)