Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 5 april 2008

Fynd och lyxprodukter

Idag har jag gjort helt flippat kalasfina fynd i Lumenes fabriksbutik, nästan så det inte är sant!:D Jag är så upprymd och glad över allt jag fick för en struntsumma, jag ska visa dom som snarast när kameran hittat hem:) *Myser av sminkextas*

Nu tänkte jag dock istället babbla litet om mina lyxfavoriter.

Eftersom jag är en arm studerande så satsar jag oftast på budgetprodukter, i synnerhet när det gäller smink. Luxuösa tvålar och parfymer satsar jag dock mina slantar på, ibland också på hudvårdsprodukter för ansiktet såsom ansiktsvatten eller rengöringsgel. Därtill finns det några sminkgunstlingar som jag pungar ut pengar på:

Mac Studio Fix Fluid. Används då jag vill ha festfin porslinshy, creme de la creme av foundations tycker jag. Bonuspoäng för SPF 15!

Lancômes Hypnôse. Även en av mina favoritmascaror; hylsan är bra och stadig att hålla i, borsten fungerar bra, ger en långa, voluminösa gulejfransar.

Helena Rubinsteins Silky Eyes-ögonpenna. Passligt mjuk och glidande konsistens. Har flera kajaler/ögonpennor men det här är den jag så gott som alltid norpar fram.

Ganska kort och koncis lista eftersom jag som sagt ofta kör med budgetshopping.

Inga kommentarer: