Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

fredag 11 juli 2008

Budoardrömmar!


Vet ni vad jag fantiserar om? Ett gammaldags tjusigt sminkbord där man kunde pudra nosen, dutta på läppstift och ha allt sitt smink och alla sina parfymflaskor på parad!

Makeup table

I och för sig kunde jag nog redan skaffa en sån här tjusig möbel men i vår nuvarande lägenhet har den inte utrymme. Men i mina mest dekadenta drömmar är det ett mysigt, småflott, gammalt gunkbord som har lådor, skrymslen och gömmor där man arkivera sina vamp- pch hallongloss, tända doftljus och ha en bukett nyplockade ängsblommor på. Den skulle stå bredvid ett fönster så man kunde sminka sig i naturljus, inga strålkastare utan mjukhet och femininitet vill jag ha!


Då jag var i tonåren så fick jag min farmors gamla sminkbord som jag blev blixtförälskad i: det var ett ganska simpelt 60-tals trädbord med speglar och lådor. Min snälla mamma målade det vitt så det blev fräschare och jag älskade att pyssla i lådorna, rada upp och städa bland mitt gunk. Organisierung, bitte!:)

När jag blev äldre så blev bordet alltför lågt, även om jag inte är speciellt lång, dryga 167 cm, så var bordets proportioner mer för de sju dvärgarna än för en wannabesnövit. Jag kommer ändå ihåg hur extatiskt det var att ha sminkbordet, dessutom ett litet personligt, äldre bord!
Även idag tror jag att jag först skulle göra en upptäcktsfärd till ett loppis för att hitta mitt drömmarnas sminkbord att syssla sminkeskapism vid! Hurudana sminkbord har ni eller hurudana skulle ni vilja ha?:)

p.s. Det är tydligen Microsoft vars internetuppdateringar gått åt skogen så därför har jag hittills inte kommit till internet. Nu kommer jag nog till nätet men bilder har jag ännu inte kunnat ladda upp. Jag har dock redan plåtat gårdagens tvålkompis och tvålaccessoar från Saape så inom en närmare framtid ska ni få stifta närmare bekantskap med dessa doftande småttingar och även en annan liten grej som jag hamstrat idag. Annars har jag för mig att det blir litet recensioner och annat skoj under de närmaste dagarna:)

6 kommentarer:

Anonym sa...

åh ett sminkbord är drömmen och jag tror att min vision om drömsminkbordet ligger nära ditt ;o)
Vitt ska det vara,gammalt och gärna lite slitet. Romantik inspirerat sådär :o)

Badbomben sa...

Linda: Precis sån, romantiskt, inte ett effektivt belyst minimalistiskt krom- och strålkastarbord!:)
I ena museiutställningen har vi precis samma sminkbord framme som jag hade som liten, det är så nostalgiskt:)

Sminkan sa...

Vore ju mysigt med ett sminkbord, men jag har svårt att komma på var det skulle stå. Min lägenhet är för liten och huset likaså. Men jag håller med, det vore vackert och lyxigt och härligt!

Badbomben sa...

Sminkan: Tänk att ha utrymme för en egen liten sminkhörna! Åh...:)

Anonym sa...

Jag förstår dig, önskar att ett liknande hade fått ha en plats hemma hos mig, men inget utrymme över här för mer än det som redan är & man & ungar ;)

Badbomben sa...

Inthemake: Så är det:D Kanske nån dag! Då får det flytta in ett badkar till oss också!:)