Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 27 juli 2008

Recension: Lush Ultimate Shine

Idag är det igen visst dags för en gemensam Pret-tyrecension. Funderade en stund vilken produkt jag skulle recensera för er och eftersom jag ännu inte ordentligt recenserat Lush ultimata lilla schampokaka så får ni nu stifta närmare bekantskap med Ultimate Shine.



Själva kakan är überdryg; jag köpte min första ultimate shine under en Dublinresa för nästan ett år sen, jag har använt kakan titt som tätt och den är inte ännu heller slut. LUSH-produkterna är ofta väldigt olika vad som gäller dryghet; en del kakor/tvålar går åt som en lördagspåse med favoritgott medan andra räcker och räcker som det där värsta terracottastifet man köpte för klassfotot -93.

Ultimate shine är en söt och liten rund kaka med små glitterkorn som mest tinglar där för syns skull, de blir inte kvar i håret men ger en viss lyxfaktor till den annars ljusa, simpla schampookakan. Doften är jättefin, en sensuell, blommig bukett med bland annat ylang ylang och rosmarin.

Schampoot passar bäst dem med litet grövre hår, Ultimate shine ger nog glans men ger inte nån extra voluminös effekt vilket däremot schampookakan Godiva lyckas med. (För att läsa min Godivarecension, klicka här:)

Summa summarum: Supermegadryg, prisvärd produkt med god doft och glitterkorn för att förgylla duschupplevelsen. Bra glans men jag saknar känslan av volym och spänst.

Vitsord: 4/5 Nåt mellan Magna och Eximia.

Pris 12,95 E/79kr för 55gr

Inga kommentarer: