Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

måndag 14 juli 2008

Ziajas Phytoaktiv-hudvårdsserie för känslig hy


Jag tänker åtminstone inte ännu skriva en recension om Ziajas phytoaktiv-produkter eftersom jag bara använt dem en kort tid. Jag kan dock skriva om mina första reaktioner kring denna rosaförpackade linje för känslig hy, då i synnerhet couperosahy.

Undertecknad sitter faktiskt som bäst med en cappucino i handen och Phytoaktiv relaxing face mask i ansiktet så det är mycket spontan och direkt info ni får här!:D Produkten är en genomskinlig gelmask i en 7 ml:s engångsförpackning, den känns väldigt snäll mot hyn, ingen som helst irritation utan snarare med en aningens avkylande effekt. Den innehåller lugnande och återuppbyggande Phytotal (en kompott av hästkastanj, c-vitamin, brovitamin b5, lind och cypress). Produkten lär ska också förebygga mindre rynkor.
Nu traskar jag och tvättar av masken. *fläps, fläps, fläps, konstpaus*

Vad nöjd jag är! Hyn känns på nåt sätt väldigt balanserad och omhuldad, len och fin! Den här masken ska jag hamstra mera av, jag hoppas på att den skulle komma i burkformat också och inte bara som engångsmask.


Jag fick i samband med köpet av Phytoaktiv-rengöringsmjölken (den ska jag senare ge en ordentlig recension på) och masken allt som allt fyra testers av Phytoaktiv Active revitalizing cream for capillary problem skin. Jag har gillat att ha den som nattkräm, hyn har varit återfuktad och mjuk på morgonen. Om den biter på couperosa kan jag dock ännu inte uttala mig om men lugnande känns den. Har själv inte direkt couperosahy men nog en väldigt ljus hy som lätt blir rödaktig. Vid näsan kan jag på vintrarna ibland ana någon brusten liten ytåder men annars är hyn ok. Tror att dessa produkter är extra bra för att förebygga bristningar och skador under kalla, frostbitna vintrar!

Phytoaktiv ansiktsmasken på 7ml kostar 2 euro/ca 19kr hos Eve.

Här kan ni läsa mera om detta polska skönhetsföretag som är ganska så nytt även i Finland. Jag har hittills gillat flera av deras förmånliga men kvalitativa produkter, nu är jag sugen på deras handkräm med getmjölk:)

Inga kommentarer: