Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 31 juli 2008

Pret-tys veckotema: kajal




Pret-tytemat för veckan är kajal. Jag älskar kajal. Tycker att man genast får sån intensitet i blicken med hjälp av litet kohl! Blicken blir mer genast mer mustig och spännande, allt ifrån egyptisk gothchickhottis till glamourös femme fatale. Till vardags använder jag dock mera sällan kajal utan nöjer mig med mascara men i synnerhet till fest och konserter öser jag på med mörkare inramning för synorganen. Ibland kan jag ändå köra med en färgrann eller mörk inramning även till vardags, beroende på hur mycket tid och ork jag har på morgonkvisten:)

Som yngre använde jag oftast svart kajal men nu varierar jag mig oftare. Min favoritpenna är Helena Rubinsteins Silky eyes i nyansen Tender grey som är en graffitigrå som ger skärpa till blicken utan att vara för mörk ens för vardagsbruk. I och för sig struntar jag nog aningen i om svart är för hårt ifall det är en tuffare look som jag eftersträvar. Därtill använder jag ibland violett, grönt eller elblått, ibland metallicsfärgade kajaler. Har funderat på att utöka kollektionen med en del granna kajaler från GOSH.

En typisk kohl-look ala Badbomben ser ni i annars i övre, högra hörnet av bloggen:)

(bild härifrån)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar också kajal. Det går så snabbt att fixa en snygg makeup med bara en bra penna om man har bråttom och så ramar det in ögonen så snyggt.

Badbomben sa...

Tina: Jep! kajal rockar!;)

MouMou sa...

Minulla on tuollainen kaksipäinen kynä Oriflamelta. Toinen pää on kimaltava musta, toinen vaaleanpunainen!<3

Badbomben sa...

Moumou: Ah, vaaleanpunaista ja mustaa yhdessä! Hauskaa!:)