Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 15 april 2010

Badis är nyfiken på sminkmärket Inglot


Häromdagen råkade jag surfa på ett makeupmärke som jag hittills inte hört talas om, nämligen det polska märket Inglot. Jag blev genast sugen på en massa produkter från deras hemsida och märkte till min glädje att det faktiskt finns en Inglot-butik i Finland i köpcentrat Mylly i Reso, alldeles bredvid Åbo.

Jag läser på Inglot hemsida att det av den polska kemisten Wojtek Inglot grundade märket redan är 25 år gammalt. Missta mig inte, i varje fall ger hemsidan inte skenet av en 25 år i efterkälke släpande öststatskosmetikfirma, utan det andas stilren fräschör och trendmedvetenhet. I själva verket påminner Inglot till det yttre en hel del om märken som Smashbox, MAC, MUS och ibland till och med Illamasqua. Sortimentet verkar också vara brett och det finns både lättburna och edgy nyanser och i stil med MAC bjuder Inglot också på en del smink för hela kroppen: det finns face & body bronzers och body sparkles. Vad jag gillar är att många produkter erbjuds i många olika finishes, det finns matt, det finns sparkle, det finns i fast och det finns i pressad form, det finns mousse och det finns som stick, you get the drill.

Nappade ett urklipp från hemsidan som ger litet bild av hurudan gunkfirma vi har att skaffa med, vi nagellacksholister blir ju lite nyfikna på vad de berättar om sina nagellack:

We work with make-up artists and colour consultants to bring the latest trends in colour, texture and form to the market. We are constantly developing new products and have just launched the world’s first ever Breathable Nail Enamel ensuring better health care for nails whilst enhancing their beauty. Our unique Freedom System allows customers to experiment with countless shades and colour combinations of different face products, giving them the opportunity to create their own customized colour palette.

Alla Inglots produkter tillverkas inom EU varav 95% ännu görs i Inglots egna produktionsnäste. Det bästa av allt är att Inglot på alla vis bundit sig fast vid cruelty free-gunk, varken de färdiga produkterna eller råmaterialet till dem är testade på djur. Är jag sugen på litet Inglot eller vad?! Blir ni nyfikna? Har nån provat på Inglot? Nu verkar det tyvärr som Inglot hittills inte skulle ha hittat till Sverige men de finns på många olika ställen, (240 för att vara exakt) bl.a. i London, Dublin, New York, Sydney, Ankara, Abu Dhabi och lilla Reso!:)

16 kommentarer:

Veronica sa...

DOm har ju hur mycket fint som helst! Synd att det inte fanns en webbshop så man fick en hum om priset.

badbomben sa...

Veronica: Jag hoppas på svar från Inglot, tog kontakt med finska filialen för att fråga om prisnivån:)

Bitte sa...

Jag har också kollat på det här flera gånger. Som vanligt finns det inte i Sverige. Synd, för färgerna ser underbara ut:)

badbomben sa...

SJ: Jag som tycker att det oftast är så att vi inte har det ni har här i Sverige! ;D Men visst blir man sugen på mycket från sortimentet.

Lina sa...

Ohhh Inglot....De har så otroligt fina grejor, skulle önska att de kunde komma hit till Sverige alt öppna en webshop eller dylikt!!

badbomben sa...

Lina: Ja, precis, en webshop vore ju ren riktigt bra! Dagdrömmer våta Inglot-drömmar här as we speak;D

Ninni sa...

Åh, produkterna ser jättefina ut, speciellt lacket! Mums!

Sminkan sa...

Klart man är nyfiken! Har provat deras eyedust, men inget annat. Den var bra!

Badbomben sa...

Ninni: Visst är lacket mums!:)

Sminkan: Ah, du har litet erfarenheter, coolt! Jag blir själv mer och mer nyfiken på Inglot!

Ika sa...

De håller visst på att öppna en hel hög med affärer här i Finland. Men förstås, som vanligt är alla i södra delen av landet. Den nordligaste av dem kommer till Tammerfors enligt vad jag läst på en inhemsk skönhetsblogg. Blöööööö säger jag! Eller, kul förstås att de öppnar fler affärer, men jag är ju så sällan på resa så jag hoppas verkligen på en webshop!

Badbomben sa...

Ikus: Om de öppnar i H:fors eller Esbo kan jag sen hjälpa dig! ;)

Skor och maskara sa...

Vet du, jag fick lite Inglot-saker för något år sedan och visste itne vad det var. Bl a en palett som jag tyckte liknade min Isadora Chocolate Matte. Jag testade inte ens utan gav bort det till en 12-åring när jag hade en rensning i skåpet. Guuuud, vad jag ångrar mig nu när jag faktiskt hade velat testa de där grejerna..

Nailtastic sa...

Jag är också sjukt nyfiken på Inglot. Håller tummarna för att märket dyker upp i Sverige så småningom. Är särskilt sugen på deras ögonskuggor och lack. :-)

Ika sa...

Jaa, jooo, de ska ju nog öppna en affär i Hesa också förstås. Så jatack! :) Du får himlans gärna hjälpa mej sen när affären öppnar där!

badbomben sa...

Skor&maskara: Underbart generös gest:D fattar nog att det nu känns litet bitterljuvt ;/

Nailtastic: Hoppas också att ni får Inglot! Och att Inglot snart öppnar sina andra filialer i huvudstadsregionen i Finland så jag kan esbohamstra:)

Ika: Yess, ma'am, I can boogie sen då det blir aktuellt;D

Tess sa...

Jag älskar inglot!
Har massor av grejer därifrån tack vare en polsk vän som skickar mig saker med jämna mellanrum.
Priserna är toppen och produkterna bättre än MAC i mitt tyckte, och då älskar jag ändå MAC.

Jag åker till Polen om en vecka och ska handla på mig massor :)
Jag kan återkomma med priser om du är nyfiken?
Det är självklart billigast att köpa märket direkt från polen, men det kan ju ge dig ett hum om priserna.