Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 10 april 2010

Lördagslemmings: Nagellack från Eyeko och Barry M



Två märken vars produkter mina synorgan kastar de mest suktande blickarna på just nu är Eyeko och Barry M. Eyeko är ett mangakawaiibanzai-sött, London-baserat, inte alltför dyrt märke med japanska förtecken. Jag är extra nyfiken på deras nagellack. Se nu på de rara flaskorna? Den lavendelfärgade, Lilac Polish nedan är alldeles bedårande anser Badis, Batman instämmer nickande. De andra skulle också alldeles gott kunna flytta in hit, i synnerhet Pretty och Vamp polishen, tack!





Ett annat relativt budgetvänligt märke vars nagellack jag ordonanerar inför är som sagt Barry M. I synnerhet det ljusblå krämlacket Cyan väcker intresse efter att jag sett en ny video från youtube-guristan Misschievous. Iofs hade hon prytt sina naglar med Orly Snowcone men jag associerar det tidigare nämnda lacket med gothpinuppan Nemis bästis Cyan så den vinner därför i mina ögon ;D Cyan-lacket matchar ju även serie-Cyans hår!



Vad har ni för cravings så här på lördagseftermiddagen?

(Bilderna googlade/ lånade från Eyeko och Barry M)

2 kommentarer:

Linda sa...

eykolacken är ursöta, skulle själv inte ha ngt emot dem :D

Badbomben sa...

Linda: Ja, alltså buteljerna är ju to die for. I synnerhet den med loggan "vintage" <3