Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 18 april 2010

Så röstade ni/Näin te äänestitte!



Nu har jag fått reda på hur ni läsare tycker om det lingvistiska här på Badbomben. Jag kan bara säga att det inte är så lätt det här, era 25 röster fördelar sig så att avgörandet nästan blir upp till vad jag själv avgör, vilket de flesta av er också röstade på; 40% av Badbombens groupies sade att jag själv skall avgöra hur jag gör. Svekomaner och fennomaner var lika starka i vurmandet för sina modersmål medan 4 % tyckte att litet finska då och då inte skulle skada.

Bara på svenska/Vain ruotsiksi: 28%
Också på finska/Myös suomeksi: 28%
Gör hur du själv vill/Tee miten lystäät 40%
Kanske ibland på finska/Ehkä joskus myös suomeksi: 4%


Jag tolkar själv det här så att det ändå finns ganska många finskspråkiga som skulle vilja få litet ugrisk gunkläsning också och att flertalet av er svenskspråkiga inte skulle tycka att det skulle vara fy skam med litet finska kasus att garva åt. Svenskans position skulle ju som sagt inte rubbas utan finskan skulle bli ett bonus i gunktillvaron. Jag får fundera litet kring det här!

Eli tuloksia pukkaa: aika moni suomenkielinen kosmetiikkahörhö oli kunnostautunut klikkaamalla nakkiaan kyllä, kiitos-kohdassa. Olitte aika tasaväkisiä ruotsinkielisten kanssa ja suurin osa oli sitä mieltä että tämä on ihan oma päätökseni miten haluankaan tehdä. Nyt pitää vähän miettiä ja funtsia mutta ainakin tulokset antavat ymmärtää että melko moni, jopa suurin osa, suhtautuisi positiivisesti ajatukseen kaksikielisestä blogista.

För att illustrera det här inlägget petade jag in en latmans-notd som består av två China Glaze-lack: ett lager Aztec Orange följt av Coral Star. Ville matcha min ring så:)

Kuvassa on laiskamadon NOTD: ensin kerros Aztec Orange-lakkaa, päällimmäiseksi Coral star:ia, molemmat China Glazelta. Manikyyrin tarkoitus oli arvatenkin sointua kawaii-henkiseen sormukseni kanssa:)

3 kommentarer:

Elizabeth sa...

Hej hej! Tack för kommentaren på min blogg. Jag vill gärna se vad du har för bytesförslag. Jag gick in på sidan på Fecbook, men där finns bara en bild på en högtalare till en mp3 ser det ut som. Kan du maial mig bilderna istället? Här är min mail: elizabeth.nasimbwa@hotmail.com

Tack på förhand

Sminkan sa...

Snyggt lack! Och om du orkar är det väl jättefint med en tvåspråkig blogg!

Badbomben sa...

Elizabeth: Kul, har mejlat dig!:)

Sminkan: Jag tror det skulle bli ok med litet finska. Typ förhållande 40/60, litet mer svenska:)