Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

onsdag 7 april 2010

Tävling hos sjukt duktiga Bokkei



För några dagar sen surfade jag som vanligt en bloggrunda igenom mina favvokollegor, (ni darlings som är i linklistan hörni ni). Så ser jag nåt helt galet konstnärligt och begåvat: nån har målat ett skrämmande likt och fint porträtt av Killer-Colours-Viola. Jag fick ta och manuellt stänga gapet med händerna för något så rembrandigt ser man inte så ofta. Litet fick jag moppa också, befarar att en del saliv hann utsöndras från oralkaviteten då den gapade så här :O

Nu har den här bloggosfär-schjerfbecken i varje fall kört igång en tävling där inget mindre än ett porträtt ligger i spelet. Klart jag vill vara ego och hamna i historian som den där la bella principessan som folk femhundra år senare spekularer kring om det är en äkta bokkei eller inte, konstkännare kommer att munhuggas om tekniken är bokkei'isk eller ej och om min tröja på bilden matchar den typ av kläder folk valde på den tiden då Bokkei vandrade mitt ibland oss andra mortala varelser.

Här ger jag litet pix på undertecknad och sen också en på Batman. Skulle så gärna vilja ha med min lilla, mjuka nattsvarting på porträttet! Nu håller jag alla tummar, tår och övriga extremiteter i kors så jag vinner. Batman har sin svans i knorr han med så jag hoppas det ger oss ett bonuspoäng.







1 kommentar:

Badbomben sa...

Update: Vet inte varför länken till tävlingen envisas att gå till fina Venus Vanity?:) Nå, Veronica, så magnetisk är du tydligen!