Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 13 april 2010

FOTD med Lumene Natural Code (plus givetvis en BOTD)





Har nu hunnit prova en del av de Lumeneprodukter jag fick på posten och jag gillar't! Här får ni en FOTD, produkterna jag använt är:



Ögonen: Bas med Lumenes primer. Skuggtrion Lumene Natural Code "Angel", jag lade den ljusa, mintfärgade skuggan på rörliga delen av locket, den ljusa, skimrande bruna under ögonbrynet och så den mellanbruna skimrisen vid globlinjen. Produkten är bra för såna som mig, som gillar lite färg men oftast inte overthetop. Om man vill ha supermycket pigment får man leta vidare men som ljusa, klädsamma vardagsnyanser tycker jag de här är perfekta.
Lumene Natural Code-ögonpennan "Green" vid övre fransraden, "Aqua" vid den nedre. I synnerhet Aqua är jag förtjust i, den känns sjöjungrusomrig.
Fransarna sveptes med Maybelline colossal volum' express (har nästan tagit kål på den!) och brynen med Lumenes brynpenna Blond.



Hyn: som primer körde jag Bare Escentuals Barevitamins Prime Time, som foundation tog jag idag MAC studio fix fluid (NC15), litet Clinique Airbrush Concealer (i nyansen fair) och pudrade med The Balms Sexy Mama. The Balms Hot Mama fick agera rouge och jag lade även litet Lumene Natural Code mineral shimmer highlighter ovanpå kindbenen. Highlightern gillar jag skarpt, den ger inget massivt glitterkalas utan ett ganska subtilt skimmer, en fräsch glow helt enkelt.

Läpparna fixade jag med det superljust pinkfärgade Lumene Natural Code-glosset "Pink sugar". Det känns mjukt och doftar trevligt, plus för den speciella applikatorn som inte är en vanlig doe foot-applikator, inte heller en pensel utan en mjuk "minitass" som följer efter handrörelserna väldigt bra då man applicerar produkten.



Ska under veckan fixa swatches av alla produkter. Nu ska jag dock chilla litet med Batman. Ni ser hur han chillar?

8 kommentarer:

Bitte sa...

Vad fint. Du ser väldigt pigg och fräsch ut (ursäkta det slitna uttrycket).

badbomben sa...

SJ: Snäll är du, tack! Visst ser Batman också oerhört pigg ut..? ;D

Sminkan sa...

Jättesöt makeup! Du ser verkligen fin ut! Sommarsöt!

badbomben sa...

Sminkan: Tack snälla!

Kerstin sa...

Supersöt sminkning! Hur är skuggorna i pigment och hållfasthet? Jag har mest positiva erfarenheter av Lumene, men just de skuggor jag testat har inte varit bra...

badbomben sa...

Kerstin: Tack!:) Jag tycker att de här för vardagsbruk är riktigt bra, nyanserna jag provat är ju i sig också mot det ljusa hållet. Med primer hölls skuggorna bra på plats och jag tyckte om att jobba med dem.

Jag ska ännu testa och swatcha den andra trion. Jag skulle sammanfatta det så att de för en naturlig men ändå litet mer nyanserad look är toppen men om man vill köra en riktigt edgy och färgspäckad look så då tror jag att det här inte är ens grej.

Linda sa...

finaste badbomben och sötaste batman! härlig sminkning, fräsh och vårig :o)

Badbomben sa...

Linda: Gulle, tack! <3