Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

måndag 12 april 2010

Fem Forna Favoriter

Tina på Beleza går igenom gamla gunk-godingar hon antingen glömt bort eller av nån orsak inte använt på länge. En av hennes före detta gunstlingar kommer också med på min lista. V kan börja med den, nämligen:



Maybelline Great Lash Mascara. En tidigare vardagsfavorit som delvis av principiella orsaker (undviker nuförtiden deras produkter) längre inte smyger sig in i min bag är denna såväl hajpade och dissade mascaran som kommer i den grälla, grönrosa tuben. Jag kommer ihåg att den fixade vardagsfrallorna bra och att jag kom överens med den lilla borsten. Den här var en budgetfavorit som länge fick följa med i necessären, dock har den ej gjort det under de senaste fem, sex åren.



Clinique Facial Soap ur Cliniques Three-step-rutin. Det var egentligen inget fel på själva produkten utan på formatet. Jag föredrar en pump, en flaska, ja vad som helst som inte samlar tandkrämsrester, hårstrån eller annat spunk som kan flyga nära tvättfatet.



Max Factor Lasting Performance foundation
. En hujsigt täckande foundation som nog är bra för sin prisklass. Dock hör den här dessvärre till samma kategori som Maybelline, köper ej av principiella skäl eftersom den finns på PETAs lista för djurtestade produkter. I ärlighetens namn känns den också aningen gammaldags och out-of-date, just på grund av att täckningsfaktorn är så hög att man får se upp så man inte slutar som en Joan Collins-lookalike. Förpackningen är dock hygienisk och bra, det fanns en tillräckligt ljus nyans för oss superljusa. Allmänt sett så ser jag framemot den dagen då MF "rentvår sina papper" så jag med gott samvete kan hamstra t.ex. en Lipfinity då och då.



Clearasil-stick. Åh herregud jag missbrukade den här som tonåring med litet ungdomsfinnar. Nejnejnej nu lämnar vi det här ämnet, får rysningar av blotta tanken, brrr.





Anytime-smink. Det här lacket nedan, Purple Passion, har jag tack och lov kvar. Anytime var ju något av en Lumenes lillasyster som tyvärr gick i graven för att ge utrymme åt Natural Code. Som tur är har Natural Code också en del fina grejer, såsom små, minilack i trevliga kulörer. Ändå saknar jag många produkter som billiga Anytime hade, deras sminkborttagare i gelformat, deras nagellack, deras puder och härligt åttiotalsflashiga, elblå mascara ;) Deras bas-och-top-coat i en och samma butelj är det bästa i baslacksväg jag nånsin provat, inklusive dyrare alternativ som China Glaze osv.



Nu blev jag helt mysnostalgisk. Anytime. <3 *något av en episk, liten sminksnyftning*

(Anytime-fotona mina egna, resten googlade)

7 kommentarer:

Bitte sa...

Mascaran var länge en favorit för mig också.

Unknown sa...

Badis, jag gillar cliniques tvål jag med, men har den på pumpflaska.. Den är inte lika dryg som den fasta tvålen men det är helt klart värt den bekvämligheten en pumpflaska ger.

badbomben sa...

Sminkjante: ja, jag vet inte hur många hylsor det gick åt, många, många grönrosa mascaror.

Emelie: Vilken föredrar/använder du? Har provat den för blandhy, var det nu normal/blandhy eller blandhy/fet. Den var nog riktigt bra, har bara inte skaffat den på en tid.

Bella sa...

Kul post! Skulle man kanske också fixa :)
Mascaran har varit en favvis här med.

Sminkan sa...

Åh, vad roligt att läsa! Underbart att se gamla godingar och ogodingar! Jag undrar hur min lista skulle se ut... :D

Tina (Beleza) sa...

Fina grejer på din lista också. ;)

badbomben sa...

Saintbella: ja, gör en, jag läser så gärna såna här listor!:)

Sminkan: Vad kul att du gillar! Hoppas på en gamla godingar-gunklista från dig också.

Tina: Det var en superbra idé från dig, är så förtjust i både att läsa och skriva den här typens inlägg:)