Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

tisdag 6 april 2010

Badis väntar på gunk-post & BOTD plus bonusvideo



Har en del gött i gunkväg som borde vara på väg till mig på posten. Älskar känslan av att veta att det snart dimper ner nåt tjockt kuvert eller att en avi lurar och väntar på mig sex trappor ner i det där lilla brevinkastet i väggen <3

Under veckan kommer det att dyka upp en Body Shop-recension och ett Lush-inlägg. Just nu är jag för sömntutig och plugghästig* för att åstadkomma dem men snart dyker de upp. *Skriver för tillfället min gradu/avhandling om japanska lolitas, är ju folklorist förutom att jag är en gunkbloggerska.

Batman-nyheterna för dagen: rackarungen trampade och knådade mig vaken kl 6 i morse. Han tyckte att det var så dags att mamma skulle upp och kela med honom. Jag blir alltid lika betagen av honom så jag kan inte precis alltid somna om, även om jag brukar sova ganska så bra annars. Jag måste alltid inleda morgonen med en skrapubullning och kelningsorgie med Batu. Nu har han tillbringat förmiddan på fönsterbrädet, stirrandes på sin TV-shop, dvs trutarna som flyger av och an här i Gotham city/Gothenburg. Här är en tidigare bild på Batman som sysslar med ornitologi.



Som bonus får ni en riktigt proffsig men ändå go' live-inspelning starring Batman, här är en Youtube-vid jag laddade upp nångång i höstas.

3 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilken söt katt! ja visst är det härligt att få paket!

Ninni sa...

Paket älskar vi! Jag blir som en treåring när jag får en avi, måste hämta direkt och riva upp paketet. Snacka om att jag blir besviken de gånger det är trist innehåll såsom toner till skrivaren i paketet... nä, det ska vara skönhetsgunk!

Badbomben sa...

Glamour och fläskpannkaka: Vilken tjusig signatur:D Och visst är Batman gosig <3

Ninni: Amen! Gud vad trist med nödvändiga paket. Gunk ska det vara;)