Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

söndag 11 april 2010

Fråga angående bloggen, kysymys koskien blogia



Har en liten frågestund för er gällande språket i min blogg, ni kan rösta i vänstra spalten, skrolla litet neråt. Det skulle främst gälla kortare texter, typ ett sammandrag, på finska av det som jag skriver på svenska.

Eli kyssäriä pukkaa. Mitä mieltä olette, haluatteko lukea Badiksen juttuja välillä myös suomeksi? Kyse olisi lähinnä ruotsinkielisten tekstien lyhyemmistä, suomenkielisistä yhteenvedoista. Kysely löytyy vasemmasta palstasta, klikatakaa hiukan alaspäin profiilikuvan alle.

3 kommentarer:

Emma P sa...

Det kan väl vara roligt för finskspråkiga läsare med ett finsk sammandrag. Dock fattar jag inte finska och kan således bara välja det översta alternativet om jag ska veta vad jag röstar på. Det är väl inget fel på att ha båda, bara du inte går över till finska helt:)

Kerstin sa...

Finska vore trevligt, även om jag inte själv förstår det. Många kasus är ju aldrig fel =)

Badbomben sa...

Emma P: Började grubbla över det i nåt skede, jag vet inte riktigt hur många mer finskspråkiga läsare jag har, alla torde ju kunna en del svenska. Nej, jag ska i vilket fall som helst absolut inte övergå bara till finska utan det skulle snarare vara ett bonus ;)

Kerstin: Min personliga kasusfavorit: "Ritaritaritta". Dvs ett abessiv som utrrycker "avsaknad av kvinnlig riddare" ;D