Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

onsdag 14 april 2010

NOTD: OPI Purple with a Purpose


(I lampljus, med blixt)

Lila och blurple-nyanser är sen svåra att snappa upp foton! Men jag gjorde ett försök med en av mina favoritlilan, Purple with a Purpose från OPI. På bilderna har jag två lager av detta lack som härstammar från OPI Brights-kollektionen.


(Aningen i skuggan, utanför köksfönstret, utan blixt)


(Lånad vernissabuteljbild)

Lacket känns trevligt att måla med och nyansen är en himla vacker, klädsam mellanlila som känns helrätt till sommaren. Det här lacket klär en retrotjej som gillar klara färger, den kunde bra försvara sin plats i en gothgirls makeupkista, för en försiktigare madame kunde den smyga sig på de sandalettklädda fötternas naglar; den lämpar sig för mångt och mycket!

Den hör till mina top-tre-go-to-lilan tillsammans med China Glaze Coconut Kiss och Zoya Yasmeen. Nu saknas ännu Nubar Petunia Sparkle, China Glaze Let's Groove, Illamasqua Baptiste och många andra. Det går inte att ha för många lila lackvänner!;)

8 kommentarer:

Bitte sa...

Fin blurple.

Linda sa...

blurple är ett riktigt roligt ord...låter som en rap (!) ungefär :D finfint lack är det iallafall :o)

Sanni sa...

Purple With A Purpose är sååååå läckert! En riktig "true violet".

Måste kolla China Glaze Coconut Kiss (namnet låter som ett My Little Pony namn, hihi...).

Skorochmaskara sa...

Dööösnyggt.:)

Kerstin sa...

Jättefint!

Badbomben sa...

SJ: Visst är det fint! Det är nog mer mellanlila in real life men fint är det, det här är ett "komplimang-lack" ;)

Sminkan: Tycker jag med, en sjuttons trevlig lila!:)

Linda: Ja, precis som ett rap faktiskt! :D Tur att lacket inte är så rapigt!

Sanni: Den här är trevlig att kombinera med Parfait Amour tycker jag, såg att du nämnt den i din apläckra look idag. Coconut kiss är MY LITTLE PONY ut i fingerspetsarna!;D

Skor&Maskara: Ja, R.I.P-läckert!:)

Kerstin: Jag gillar't också!:)

Ika sa...

Det här lacket är ett av mina favoritlila <3 Dräglade efter det i säkert över ett år innan jag kom åt att lägga vantarna på ett exemplar. Nu vågar jag knappt använda det - för tänk om det skulle ta slut! :/

badbomben sa...

Ika: hahaa!:D jag har hittills inte kunnat ta kål på en enda OPI-flaska. Men mitt lilla, blåa Depend-holo-lack, sen! Det är ren halvvägs, yaiks!