Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 29 april 2010

Frågesport. Kyssäriä, kyssäriä.


(Myskatten Batman har hjälpt till med att packa)

Phew, nu är allt packat. Jag kan lugnt konstatera att mina lack väger så sjutton :D

Min kära man garvade åt min prioritering då vi funderade på vilka grejer vi skulle sätta färdigt in i bilen vår, som då ska tillbringa sista Gothenburgsnatten sussandes i en inne-parkering. För att undvika snatteri har vi bara satt kläder och böcker i bilen medans sånt som känns riktigt värdefullt får stanna inomhus tills arla morgonstunden. Han lämnade datorn inne, jag allt mitt gunk. Det är där som jag både har mina pengar och min materiella kärlek investerade:D

Just det, nu svamlar jag. Kanske det beror på två glas rött som jag just drack för att belöna mig för flyttkamelandet. Nå, byegones. Rösta, snälla ni i den frågesportsmanicken jag just ska fixa, jag vill veta hur många av er som läser på svenska/finska eller kanske till och med både och?




Huhhuh, nyt on kaikki pakattuna. Hitsi kun kynsilakkapullot painaa, kuin Sodoman ja Gomorran koko synti yhtenä kittinä!

Mieheni nauroi juuri allekirjoittaneen priorisoinnille: automme lastattiin nyt yötä vasten täyteen peruskamaa kuten kirjoja ja kledjuja, mutta mitään varsin arvokasta ei laitettu sinne ettei pitkäkyntiset tuntisi kleptofetissiä. Mies jätti tietsikan sisään kämppään yöksi, minä kaikki meikkini. Siinä kempparikolonnassa minun rahani ja materiaalinen rakkauteni kuitenkin on, ei koriste-esineissä eikä niin vaatteissakaan ;D


(Batman yleisremuaa)

Ai niin, oli mulla ihan asiaakin. Juttu ei ihan luista kun kaksi lasillista muuttopunkkua asustaa mahassa. Mutta jos ystävät kalliit viitsitte äänestää tuossa kyselyssä minkä kohta yritän puskea blogiini; haluaisin tietää kuinka moni teistä lukee minun juttujani suomeksi, ruotsiksi tai peräti molemmilla kotimaisilla.

9 kommentarer:

Nailtastic sa...

Gah, nu blev jag sugen på rödvin! Jag läser bara på svenska eftersom att jag mitt finska efternamn till trots inte förstår ett ord finska. :-)

Clara sa...

Hej!
Hittade hit via pret-ty, och blev glatt överraskad när jag fattade att du också var finlandssvensk!
Tycker det är ett bra initiativ att har en tvåspråkig blogg, även om det nog oftast glider över till den svenska texten för min del.

Anna sa...

Jag kan inte ett smack finska, så jag håller mig till de svenska texterna. Som för övrigt är fantastiskt bra skrivna! Jag har tipsat om din blogg på min blogg i dag av det skälet.
Ha en skön helg!
/ Anna

badbomben sa...

Nailtastic: Rött är gött! Både på naglarna och i glaset! ;D

Clara: Hej, vad superkul med en till "ankdam"! :)

Språkvårdaren: TACK snälla du, vad glad jag blir! <3 Ha en trevlig helg du med!

Basteth sa...

Jag tror jag är lite kär i Batman, som sagt.:) Och läser ju bara på svenska, men guuud, vilken färgglad och fin lacksamling du har!:) Man vill ju bara sätta tänderna.. eller klorna rättare sagt.. i den på direkten.:)

Sanni sa...

Det är nästan lite orättvist att nån kan skriva lika flytande och lika roligt på två språk.... jag kan själv finska, svenska och engelska men jag skulle aldrig kunna skriva lika "personligt" på sve och eng än på finska.

Har alltid varit avundsjuk på folk som har två stycken modersmål...

Förresten, funderar du på finska eller svenska? Om du tänker på nåt?

badbomben sa...

Basteth: Batman blir så förtjust av din kommentar! :¤ tacktack! Lack är goa att ha i många kulörer!

Sanni: Voj hur snällt sagt, tack! :) Jag har själv tagit dig som fullt tvåspråkig!
Jag grubblar och funderar på både och men kanske jag ännu snäppet oftare tänker på finska, sådär 55/45 i procent :D Drömmer gör jag på båda språken och ibland på engelska och ävn rotvälska.

Therése sa...

aaa hur söt kissekatt som helst!! :) Jag bara älskar katter! :)

Badbomben sa...

Therése: Hej och vad roligt att se dej, länge sen sist! Batman säger hejsan!:)