Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

onsdag 7 april 2010

Recension: Eden Allure Argan Oil Soap with Lavender



Här har ni en produkt som jag använt länge och väl och som jag faktiskt vunnit i en youtubetävling hos makeupguristan Julieg317. Rättare sagt två stycken lavendeltvålar flög hem till mig ända från Albequerque!:)

Marockansk arganolja är nåt som på sistone reivats om i många sociala medier, på Youtube och på beautybloggar. I synnerhet på YT märks det att Eden allure varit i farten med sponsring, så mycket guruwootloot om berberkvinnor som smetar arganoljan i hår, hud och naglar för att undvika kråksparkar, fjällande och hudtorka har jag inte sett maken till. Även om hypen ibland varit litet overthetop så tycker jag att det inte i onödan sagt att det gör mumma för huden.

Tvålen som jag har innehåller förutom organisk lavendel även organisk kokosnötsolja, palmolja och rosmarin. Det bästa med produkten är att den doftar gott, mjukt, lugnande och att den känns cozy och att den är superduperdryg trots att den löddrar väl. Tvålen räcker hur länge som helst och ger huden en fräsch känsla, det stramar inte efter användningen. Egentligen är det enda minuset formatet. Det känns litet klottigt med en bittvål för just ansiktstvätt, jag föredrar nog en vanlig tub med flytande tvättgunk. (annars är jag ju värsta bittvålsfanatikern!) Dock är just den här tvålen en mycket bra ansiktstvål eftersom den hålls bra ihop och är dryg.



Just på grund av formatet är jag ännu litet obeslutsam om jag själv tänker köpa produkten i fortsättningen, den känns mysig, känns prisvärd, doftar gott och känns vårdande, men vi får se. Sen känns det mer som en morgonprodukt för att fräscha upp ansiktet med, det känns inte som en klockis makeupborttagare. Jag skulle gärna ännu prova på dess systervariant med grapefrukt, ni ser den gula här ovan, tror det skulle bli värsta deluxearomaterapin med grapefrukt på morgonkvisten och lavendel på kvällen.


Eden Allures arganoljegunkis får en fyra av mig och Batman, alltså ett riktigt bra betyg.



Plussen: Doften, drygheten, känslan, priset, att det är cruelty free och att EA:s argan olja kör fair trade.

Minusen: Formatet och att man får jobba litet mer för att få bort makeupen.


Pris: $8 (4 oz/ca 115 gr bar)
Varifrån: Edenallure

Inga kommentarer: