Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

torsdag 22 april 2010

FOTD: sotad turkos FOTD: sumuturkoosi



Den här looken från igår blev nånting helt annat än vad jag först tänkt mig. Jag hade tänkt köra väldigt pastelliga, mjuka nyanser men vad gör inte min högra tass om inte börjar nappa turkosa nyanser och svart eyeliner från sminkbagen. Nå vars, så här blev det i varje fall, irl var skuggorna mer turkosa, här skiftar de mer i blått:



Eilisen meikin piti alunperin olla tosi hempeän pastellinen mutta lopulta huomasin hamuavani turkooseja sävyjä ja rajauskyniä ja mustaa eyelineria. No, tällainen lärvi allekirjoittaneella eilen oli!
Livenä värit olivat enemmän nimenomaan turkooseja mutta canon ei suostunut todistamaan tätä sellaisenaan vaan väänsi sävystä sinisemmän.





Produkterna jag använt, ur listan fattas ett här namnlöst, turkost pigment som jag blendat ihop av flera samples, bl.a. från Mad Minerals:
Käyttämäni tuotteet, listasta puuttuu nimetön, turkoosi pigmenttiensemble, jonka olen sekoittanut monesta eri pigmenttisamplesta, mm. yhtä Mad Mineralsin samplea käytetty:

-MAC Studio fix fluid (NC 15), Lumene loose powder (Translucent) Clinique Airbrush concealer, ELF shimmering facial whip (Lilac Petal).
-BeautyUK glitter eyeliner, Maybelline kajal (Black), H&M Eyedust, (Turqoise), Black Colossal Volum' Express mascara*, MAC Copperized pigment, Lumene Natural Code-trio Beauty.
-Lumene Natural Code-lipgloss Icy melon.

*äntligen gjorde jag kål på detta ex!
*vihdoin sain tämän yksilön lahdattua!

17 kommentarer:

Sminkan sa...

Snyggt! Jättefin sminkning!

Nailtastic sa...

Otroligt snyggt! Fint suddat. :-)

Ninni sa...

Supersnyggt! Och kul att Elf-grejen kom till nytta!

badbomben sa...

Sminkan: Tack snälla!:)

Nailtastic: Tack, vad kul att höra!

Ninni: Den är hur fin som helst! <3 tack! p.s. Om du såg en flåsande stackare idag på din hemgata så var det bara jag som försökte mig på en springtur :D

Andréa sa...

Snyggt :)

Linda sa...

Lovely lovely!!!

Basteth sa...

Uuuursnyggt, vårigt och fint!

Sanni sa...

Apua, no nyt mä en enää tiedä millä kielellä kommentoisin kun täällä on myös suomea... :) Mutta mennään sitten äidinkielellä. Eli tosi kaunis meikki! Turkoosia käytetty todella elegantisti. Ja sullakin on tuollaiset upean muotoiset meikkaussilmät jotka saa tämän silmäfriikin vähän vihreäksi -- tai tällä kertaa turkoosiksi, kateudesta! ^_^

Darling sa...

heej jag ser min blogg i din blogglist, så glad ja blir, men ja har bytt adress till www.finslipad.blogspot.com, du kan väl ändra den så det blir rätt.
Kram/ J

Bitte sa...

Vackert.

badbomben sa...

Andréa: Tack snälla!:)

Linda: ;D Tack gulle!

Basteth: Åh, tack! Batman hälsar!

Sanni: Oih, kiva kuulla, mä kun aina katon sun lookkeja ihan vihreenä kateudesta! (Silleen rakentavasti XD) Mä taas haluan sun poskipäät jooko. Vähän ihanat varjostaa.

Darling: Det ska fixas!:)

SJ: Tack!:)

Sublim sa...

Det som slår mig mest är hur jävla lika du och jag är! Om man plockade fram bilder från när jag var 20-nånting så är det skrämmande likt. Vi kanske är avlägsna släktingar!:D

Badbomben sa...

Sublim: Coolt! :D Två göteborgare (ok, jag är bara en kort stund till) med katt, båda diggar gunk och dessutom utseendemässigt lika = släkt. Hoppas du är litet kryare!:)

Emma P sa...

Toppenfin sminkning, älskar färgerna!

Badbomben sa...

Emma P: tack, snäll är du!:)

Kerstin sa...

Superfint! Härlig lyster!

badbomben sa...

Kerstin: Tack snälla du!