Tvåspråkig beautyblogg, flerfaldig glädje. En episk & empirisk studie i läppstift, lödder, lack och en nattsvart katt. Kaksimiel..kielinen kauneusblogi. Sukellus lakkojen, saippuoiden, voiteiden, huulipunien, puutereiden ja yhden yönmustan Batman-kisun maailmaan.

lördag 10 april 2010

NOTD, BOTD, MAC-post och Bjooti



Det känns litet tomt i gunkbloggosfären just nu. Allas vår eminenta ärkemoder av gunkning, Bjooti, har stängt sin skönhetsblogg för gott. Vad jag själv kommer att sakna är de ärliga, småironiska och skojiga, informativa inläggen och de ljuvliga bildspamningarna av nya kollektioner och alla lippies som gömt sig i hennes bottenlösa sminkskafferier. Tack vara såna som Bjooti och LGB har även andra börjat skriva om smink och skönhet, det är superroligt att det finns nåt även för oss kosmetikjunkies och att inte alla bloggar går på konceptet visa-upp-sin-mysli-frukost-och-sen-posera-med-sin-nyaste-louis-vuitton-och-sin-lilla-ökenråtta-till-hund. (Sagt med kärlek och ironi men ni förstår vad jag menar;))

Jag önskar Kattis allt gott med Katta Kvack och hoppas på att nån skönhetsmafioso fattar att nappa henne i det välbetalande gunkstallet och sätta henne framför skrivmaskinen för att skriva Den Swenska Skönhets Boken För Husmödrar och Även andra Adept.



För att jag inte själv ska börja nostalgigrina genast på morgonkvisten visar jag er en NOTD-BOTD och en liten, ljuvlig MAC-tingest som slank in i postlådan nån dag sen.
MAC 3D-glosset i nyansen Racy bor nu hemma hos mig tackvare ett Pret-ty-byte med fina MizVanilla. Älskar nyansen. Den är väldigt hallon, väldigt bärig, väldigt Badis.



På NOTD-BOTDen ser vi gosig Batman och Wild and Crazy-lacket Bombay. Ett fuchsiafärgat lack som blir mindre skrikigt på naglarna än på flaskan. Det skulle inte ha skadat med ett ytterligare lager för att jämna ut färgen och för en bättre täckning. Det var en ytterst snabb mani som jag inte blev riktigt nöjd med. Nu sportar jag ren China Glaze Coral Star som känns mycket fräschare och vårigare. Ska fixa en NOTD på den i nåt skede.



Ha en solig lördag allihopa! /Badis & Batman

4 kommentarer:

Kajalpennan sa...

Å goooos. Mina kissar är inte alls gosiga såhär på morgonen. De vill bara uuuut

badbomben sa...

Kohlis: Han kör en mysorgie varje morgon. Dessvärre ofta klockan 6 :D Men jag kan aldrig vara sur, han är alltid lika rar den mjuka lilla bullen.

Sanni sa...

Men guuuuuud nej!!! Varför ville Bjooti sluta? Gav hon nån orsak i sista inlägget? Jag hade helt missat den där nyheten! När stängde hon bloggen? Jag har inte kollat där på en vecka eller två tror jag....

Hemska saker...!

badbomben sa...

Sanni: Hon har haft bloggen stängd i kanske två veckor nu, sen kom beskedet om att hon slutar med Bjooti. Jag tror att det är ett beslut som fått mogna länge, hon skriver mer om det på Katta Kvack, var hon alltså fortsätter blogga som just Kattis och inte beauty-Bjooti. du kan titta här: http://www.kattakvack.se/